Do wciąż płonącego tankowca MV Delta Sounion, przybyły holowniki osłaniane przez okręty europejskiej operacji EUNAVFOR Aspides. Jej celem było odholowanie uszkodzonego statku w bezpieczny rejon. Jeden z holowników zaangażowanych w to przedsięwzięcie zbudowano w polskiej stoczni.
Resort infrastruktury przygotował projekt ustawy przewidującej pomoc państwa dla armatorów, narażonych na straty w związku z wprowadzeniem zakazu połowu dorsza na Bałtyku od 1 stycznia 2020 roku. W czwartek projekt opublikowano na stronach RCL.
Trwające od 3 do 6 września targi SMM Hamburg to odbywające się co dwa lata największe wydarzenie międzynarodowe poświęcone przemysłowi morskiemu. To tutaj mogły się zaprezentować stocznie oraz firmy związane z branżą morską z całego świata. Polski akcent tegorocznej edycji był wyjątkowo mocny, gdyż swoją ofertę zaprezentowało ponad 40 polskich wystawców.
Japonia zignorowała krytyków klimatu i zbudowała globalne imperium gazu ziemnego. Co sześć godzin, gdzieś na świecie, z portu wypływa ładunek skroplonego gazu ziemnego kontrolowany przez japońską firmę. Zbiornikowce, które obsługują jedną czwartą wszystkich dostaw LNG w świecie, stanowią jedynie czubek góry lodowej japońskiego imperium gazowego – twierdzi Stephen Stapczynski, reporter Bloomberg Green.
W dniu 2 września 2024 roku, w Gdyni odbyło się Wyjazdowe Posiedzenie Komisji Klimatu i Środowiska oraz Komisji Spraw Zagranicznych. W wydarzeniu poświęconym bezpieczeństwu i ochronie wód Morza Bałtyckiego udział wzięli JM Rektor prof. dr hab. inż. kpt. ż.w. Adam Weintrit oraz Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. dr hab. Piotr Stepnowski. W trakcie posiedzenia Rektorzy obydwu Uczelni wygłosili wystąpienia wprowadzające o stanie ekologicznym i planie zagospodarowania Bałtyku.
W Świnoujściu odbyło się dzisiaj oficjalne wprowadzenie nowego promu Polferries Varsovia na linię do Ystad. Była to okazja do powitania jednostki i zaprezentowania jej mediom, oficjelom i partnerom, bo statek pływa między Świnoujściem i Ystad już od ponad miesiąca.
Doznanie przez marynarza wypadku w trakcie wykonywania obowiązków pracowniczych może rodzić po jego stronie roszczenie o wypłatę przez armatora/pracodawcę stosownego odszkodowania. W większości przypadków będzie to uzależnione od charakteru urazu lub ewentualnych zaniedbań podmiotu zatrudniającego. Marynarz taki powinien jednak uważać, aby w toku dochodzenia roszczeń odszkodowawczych nie popełnić błędów, które pozbawią go również innych przysługujących mu świadczeń. Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę?
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Damen Engineering Gdańsk czynnie uczestniczy w dekarbonizacji przemysłu morskiego, jest to widoczne w obecnych projektach i zaplanowanych działaniach firmy. W rozmowie z Krzysztofem Komorowskim, section leaderem działu mechanicznego i działu interior, poruszamy tematykę zrównoważonego rozwoju w branży morskiej ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy i możliwości biura projektowego.
Port Hamburg utrzymał stabilne wyniki w pierwszej połowie 2024 roku, przeładowując 3,8 miliona TEU. Mimo trudności gospodarczych i problemów na szlakach w regionie Morza Czerwonego, ruch kontenerowy w porcie pozostał praktycznie bez zmian (-0,3 procent) w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Zauważalny był również wzrost liczby zawinięć statków kontenerowych oraz rosnąca rola transportu kolejowego w obsłudze ruchu z zaplecza portowego.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów