W 2023 roku w Porcie Kołobrzeg przeładowane zostało 277,8 tys. ton ładunków. To aż o 63% więcej niż w 2022 roku.
Port w Gdańsku przeładował w 2022 roku o 40 proc. więcej towarów, niż w roku poprzednim - wynika z danych opublikowanych we wtorek przez Europejski Urząd Statystyczny (Eurostat). Jest to największy wzrost wśród wszystkich europejskich portów.
Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk prognozuje, że najbliższe lata będą dla naszych portów bardzo udane, a ich znaczenie na świecie stale wzrasta.
Port w Antwerpii odnotował wzrost z roku na rok w wolumenie obsługiwanych ładunków w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2021 roku, mimo że zakłócenia spowodowane COVID-19 i wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej obniżyły handel w innych krajach.
W największej szczecińskiej Spółce przeładunkowej, po odczuwalnej stagnacji na rynku przeładunków w II i III kwartale 2020, spowodowanej skutkami pandemii koronawirusa, odnotowano wyraźne odbicie w ostatnim kwartale 2020 oraz utrzymanie trendu wzrostowego od początku bieżącego roku. Przewidywany poziom przeładunków w roku 2021 to 4 mln ton wobec 3,8 mln ton w 2020.
O 9,9 proc. wzrosły w Porcie Gdynia w okresie styczeń - luty 2021 przeładunki kontenerów w porównaniu do tego samego okresu ub. roku - podał w środę kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia Marcin Wojciechowski.
Pierwszy miesiąc roku okazał się bardzo intensywny dla terminali w gdyńskim porcie. W większości grup przeładunkowych odnotowano gwałtowne wzrosty. Ogółem wzrost przeładunków wyniósł 13,6 procent. Poniżej przedstawiamy szczegółowe dane.
Przeładunki w gdyńskim porcie rosną, mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W listopadzie 2020 r. przeładowane zostało 2 333,1 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2019 r. - 2 149,8 tys. ton - jest wzrostem o 8,5%.
Gdyński port utrzymuje świetne wyniki przeładunkowe z ubiegłego roku i wszystko wskazuje na to, że mimo pandemii i globalnej recesji jest szansa na kolejny rekord w przeładunkach na koniec roku. Od stycznia do końca października, w Porcie Gdynia przeładowano ponad 20 mln ton! Oznacza to dynamikę wzrostu na poziomie 1,6 proc. rok do roku.
Rozwój Portu Gdynia w coraz większym stopniu związany jest z potencjałem transportu intermodalnego, który w najbliższych latach stanie się priorytetową gałęzią przewozu towarów zarówno w Polsce, jak i w Europie. Niezbędne do dalszego rozwoju Portu Gdynia jest stworzenie intermodalnego centrum konsolidacji oraz redystrybucji ładunków, czyli tzw. suchego Portu Gdynia. Utworzenie terminali przeładunkowych w głębi lądu, które będą w stanie przyjąć dodatkowe potoki ładunków w połączeniu z inwestycjami realizowanymi w porcie, zwiększy
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?