Firma Cargill dzieli się wynikami pierwszego na świecie rejsu oceanicznego napędzanego energią wiatrową. Analiza rejsu ujawnia znaczne oszczędności paliwa, podkreślając potencjał napędu wspomaganego wiatrem we wspieraniu wysiłków branży morskiej na rzecz dekarbonizacji. Statek Pyxis Ocean został sprawdzony po pół roku użytkowania, a działalność rozpoczął od zawinięcia do Gdyni.
Polska jest obecnie węzłem transportowym dla wielu ukraińskich firm realizujących dostawy do Unii Europejskiej. Istnieje jednak wiele wyzwań w łańcuchu logistycznym, obejmującym porty i linie kolejowe, które dotyczą między innymi firm metalurgicznych i górniczych. Te firmy do czasu rozpoczęcia wojny na Ukrainie na pełną skalę eksportowały 80 proc. wyrobów stalowych i podobny procent produktów górniczych. Jak wygląda sytuacja dziś?
Amerykańska firma Crowley, zajmująca się rozwiązaniami w zakresie łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, zainwestowała w Tugdock, twórcę pierwszego na świecie pływającego suchego doku znanego jako Tugdock Submersible Platform (TSP).
Globalny rozwój globalnej energetyki wiatrowej niesie za sobą wyzwania logistyczne. Komponenty turbin wiatrowych charakteryzują się niestandardowym wymiarem, zaś fakt ich produkcji w Chinach sprawia, że transport morski stanowi najlepszą drogą transportu, której potencjał będzie rosnąć.
PERN rozpoczyna budowę kolejnych ośmiu zbiorników na paliwa w swych bazach produktowych. Podpisano w tej sprawie umowy z wykonawcami. Dzięki realizacji tej inwestycji, jak podała spółka, pojemności magazynowe baz paliwowych wzrosną tam o 256 tys. metrów sześc.
Morska energetyka wiatrowa nie rozwinie się bez surowców, komponentów, portów oraz szerokiej gamy usług morskich. W dyskusjach o przyszłości offshore wind w Polsce niedoceniane są kwestie związane z logistyką, a to właśnie od niej zależą harmonogramy projektów. Seaway 7 jest unikatowym podmiotem, który zapewnia kompleksowe rozwiązania. W kolejnym tekście z cyklu „Kto jest kim w polskim offshore” rozmawiamy z Piotrem Żeglarskim, Business Development Managerem na Polskę i Bałtyk w Seaway 7.
Polska dysponuje odpowiednimi rezerwami ropy naftowej i paliw; magazyny są pełne - zapewniły w piątek we wspólnym komunikacie Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego oraz Polska Izba Paliw Płynnych. Sytuacja jest pod kontrolą i nie ma powodów, by kupować paliwa na zapas - dodano.
Trend wzrostowy w porcie Hamburg utrzymuje się w pierwszym półroczu. Świadczą o tym rekord w transporcie kontenerów koleją, większa ilość zawinięć statków klasy Megamax i większe bezpieczeństwo wymagane dla globalnych łańcuchów dostaw.
Gwałtowny rozwój globalnej energetyki wiatrowej niesie za sobą wyzwania logistyczne. Komponenty turbin wiatrowych charakteryzują się niestandardowym wymiarem, zaś fakt ich produkcji w Chinach sprawia, że transport morski stanowi najlepszą drogą transportu, której potencjał będzie rosnąć.
W dobie dekarbonizacji sektora morskiego z rozwiązaniem przychodzi projekt Element 1. Alternatywne pozyskiwanie wodoru z metanolu do zasilania ogniw PEW bezpośrednio na statku może stanowić rozwiązanie problemu magazynowania i dystrybucji surowca.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów