Podczas trwającej od 15 do 18 czerwca wizyty niemieckiego okrętu podwodnego typu 212A, U-31, odbyło się spotkanie ambasadorów Niemiec Viktora Elblinga i Norwegii Øysteina Bø z załogą oraz przedstawicielami kadry dowódczej polskiej Marynarki Wojennej. Była to okazja do omówienia wspólnych działań oraz zacieśniania relacji w ramach utrzymywania bezpieczeństwa morskiego.
Przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia zacumował okręt podwodny Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine) typu 212A, U-31 (S 181). Jego wizyta odbywa się w trakcie największych, międzynarodowych ćwiczeń na Morzu Bałtyckim, "Baltops 24". W Gdyni pozostanie do 18 czerwca.
W miejscu stacjonowania 3. Flotylli Okrętów odbyła się wizyta dowódcy sił morskich Rumunii (Forțele Navale Române) admirała floty Mihaia Panaita. Celem wizyty była wymiana wzajemnych doświadczeń oraz umocnienie współpracy pomiędzy siłami morskimi obu państw.
Włoska fregata, która od lipca prowadzi działania na Morzu Bałtyckim, ponownie znalazła się na polskich wodach, wspierając bezpieczeństwo morskie i obronę przeciwlotniczą w ramach operacji pk. "Brilliant Shield". Obecnie znajduje się w miejscu stacjonowania 3. Flotylli Okrętów.
Polskie porty są co jakiś czas odwiedzane przez specjalistyczne jednostki morskie należące do służb innych państw. Najczęściej to tyczy się okrętów, niemniej zdarzają się też wizyty patrolowców i dozorowców, reprezentujących różne instytucje. Dotyczyło to ubiegłotygodniowej wizyty "gościa" z Niemiec. To także okazja by zapoznać się z tym, jak działają służby morskie sąsiada Polski.
Okręt wykonujący zadanie wzmocnienia obrony przeciwlotniczej polskiego wybrzeża w ramach umowy między szefami resortów obrony Polski i Włoch odwiedził kolejny raz miejsce stacjonowania 3. Flotylli Okrętów. Była to okazja do wymiany doświadczeń w związku z wykonywanymi zadaniami i przedsięwzięciami w ramach NATO.
Do gdyńskiego portu wszedł, 1 sierpnia, niszczyciel rakietowy US Navy USS Roosevelt. To kolejny okręt typu Arleigh Burke, który pojawił się w ostatnim czasie na polskich wodach. Postój, w trakcie którego cumował przy Nabrzeżu Francuskim posłużył przede wszystkim uzupełnieniu zapasów.
Od 6 Stały Zespół Okrętów Przeciwminowych NATO Grupa 1 (Standing NATO Mine Countermeasures Group 1, SNMCMG1) znajduje się oficjalnie pod polskim dowództwem. Cztery dni później trzy okręty wchodzące w skład PKW Czernicki wyruszyły na półroczną misję w ramach sojuszu. Obok wykonywania zadań statutowych biorą także udział w ćwiczeniach z państwami sojuszniczymi i partnerskimi.
W ramach zwyczajowej działalności do gdyńskiego portu wszedł okręt rozpoznania radioeletronicznego typu 423 FGS Alster (A 50), służący w Deutsche Marine. Postój został wykorzystany przez załogę do odpoczynku oraz uzupełnienia zapasów. W ten sposób infrastruktura portowa Gdyni kolejny raz pokazuje zdolność do przyjmowania okrętów państw NATO.
Port Gdynia od strony wschodniej jest portem najbliżej położonym względem obszarów morskich przewidzianych na lokalizację farm wiatrowych. Potencjał terenów portowych sprzyja rozwojowi alternatywnych – ekologicznych źródeł energii w Polsce. Zarząd Portu wraz z pełnomocnikiem rządu ds. Odnawialnych Źródeł Energii Ireneuszem Zyska analizuje rozwiązania służące rozwojowi sektora offshore w tym poszukują zaplecza do obsługi elementów morskich farm wiatrowych, obejmującego gminy Kosakowo, Rumię oraz Gdynię.
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?