Sezon na zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdynia w pełni. Dziś przy Nabrzeżu Francuskim można było podziwiać największą jednostkę, jaka tego lata pojawi się w Gdyni – Celebrity Silhouette.
W piątek na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się wodowanie kolejnego w tym roku statku. Tym razem wydarzenie było otwarte dla publiczności, co stanowiło wyjątkową okazję, by zobaczyć z bliska imponujący statek rybacki podczas jego pierwszego testu na wodzie. Statek zjechał do wody z użyciem pochylni wzdłużnej, co było niezwykle efektowne.
W stoczni Bollinger Shipyards 8 czerwca przedstawiciele stoczni, władz stanowych, federalnych, kadry dowódczej US Navy oraz innych zaproszonych gości uczestniczyli w uroczystości chrztu najnowszego, pomocniczego okrętu dla US Navy (określanego jako T-ATS, Towing, Salvage and Rescue Ships), USNS Cherokee Nation, drugi okręt typu Navajo. Nowa jednostka należy do serii, która ma zastąpić okręty ratownicze typu Safeguard i holowniki typu Powhatan.
Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy silniki, system zasilania paliwem gazowym i pędniki do dwóch nowych promów ro-pax budowanych dla francuskiego operatora La Méridionale, spółki zależnej CMA CGM. Statki, które zostały specjalnie zaprojektowane w celu zminimalizowania emisji. Zostaną zbudowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Weihai i będą kursować między Marsylią a Korsyką. Umowa z Wärtsilä została zaksięgowana w kwietniu 2024 roku.
Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
Dzięki przełomowej współpracy z gigantami branżowymi, takimi jak morska organizacja doradcza Lloyd’s Register FOBAS, producent silników Wärtsilä i dostawca biopaliw ACT Group, UECC (United European Car Carriers) przewodzi krytycznej ocenie i ewaluacji biopaliwa na bazie cieczy z łupin orzechów nerkowca (Cashew Nut Shell Liquid, CNSL).
15 marca do gdańskiego Baltic Hubu zawinął kontenerowiec OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL.
W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.
Polska Platforma LNG i bioLNG po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, oferując tym, którzy wybrali się na jej tegoroczną konferencję, dwa dni konkretnych, niezwykle merytorycznych prezentacji i dyskusji.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri