Już w ubiegłym roku Baltic Power, joint venture Orlenu i Northland Power, jako pierwszy projekt offshore wind w Polsce, osiągnął finalną decyzję inwestycyjną i zamknął finansowanie. Podczas tegorocznej konferencji PSEW w Świnoujściu, Jarosław Broda, prezes zarządu Baltic Power, opowiada o kluczowych czynnikach sukcesu i dalszych planach dotyczących tej potężnej inwestycji.
Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
Dwaj duńscy potentaci dogadali się – Maersk będzie transportował ponadgabarytowe układy napędowe największej turbiny Vestas, noszącej nazwę V236.
Kolejną część programu pierwszego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 rozpoczęło wystąpienie Marka Budzisza na temat rywalizacji między NATO i Rosją na Bałtyku. Następnie goście Mateusza Kowalewskiego rozmawiali o infrastrukturze krytycznej i bezpieczeństwie energetycznym.
Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.
Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że czterech chińskich producentów OEM znajduje się w pierwszej piątce światowego rankingu.
Duńska firma poinformowała, że rodzime przedsiębiorstwo z branży energetycznej będzie aktywnym uczestnikiem sierpniowej uroczystości nadania nazwy nowego statku napędzanego ekologicznym metanolem. To kolejna jednostka w charakterystycznym kolorze określanym jako "blue maersk", która będzie realizować transport kontenerowy, będąc jednocześnie bezemisyjną i co za tym idzie przyjazną dla środowiska.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka Polish Offshore Wind Podcast. Tym razem gościem Patryka Zbroi jest Maciej Piersiński, Dyrektor Zarządzający BOTA Wind Energy sp. z o.o.
Rosnący udział energetyki wiatrowej w miksie wytwórczym podnosi poziom bezpieczeństwa energetycznego kraju oraz wpływa pozytywnie na rozwój społeczny i gospodarczy na poziomie lokalnym i centralnym. Merytoryczna debata na temat wizji polityki energetycznej Polski jest kluczowa dla niezależności, konkurencyjności, czy ochrony klimatu. Będą to kluczowe tematy Konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej, która odbędzie się w dniach 4-6 czerwca w Świnoujściu.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości