Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku postanowił wstrzymać postępowanie dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla infrastruktury przyłączeniowej morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 1.
Podczas drugiej edycji Kongresu Polskie Porty 2030, Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl, przedstawia strategiczne plany inwestycyjne dla polskich portów, omawia konieczność rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej oraz podkreśla znaczenie żeglugi śródlądowej i morskiej energetyki wiatrowej dla przyszłości polskiej gospodarki.
Blisko 3000 uczniów i uczennic z 11 szkół podstawowych wzięło udział w projekcie edukacyjnym, prowadzonym przez Equinor i Polenergię w regionie słupskim. Celem akcji jest szerzenie wśród najmłodszych wiedzy o morskiej energetyce wiatrowej i wynikających z niej korzyściach dla klimatu i regionu. Equinor i Polenergia realizują wspólnie trzy farmy wiatrowe na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy do 3000 MW.
Polskie Porty to nie tylko wielka trójka portów o strategicznym znaczeniu dla gospodarki kraju. To również szereg mniejszych portów, nie będących własnością Skarbu Państwa. Wraz z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej ich rola rośnie, choć borykają się one z problemami często wynikającymi z zaniedbań ze strony władz centralnych. Między innymi o nich rozmawiali eksperci podczas panelu poświęconego wpływowi portów na rozwój gmin i miast nadmorskich.
Dynamiczny rozwój branży morskiej nie może odbywać się bez odpowiedniego planowania ani odpowiedniego finansowania. Wiąże się to z współpracą firm oraz instytucji, które są zaangażowane w prowadzone inwestycje. Ich plany, prowadzone przedsięwzięcia, jak i wyzwania, były zagadnieniami poruszonymi podczas trzeciego panelu Kongresu Polskiego Porty 2030.
Wojewoda Pomorski ogłosił rozpoczęcie dwóch procedur administracyjnych dotyczących strategicznych inwestycji energetycznych. Oba projekty mają na celu wyprowadzenie mocy z Morskiej Farmy Wiatrowej Bałtyk III.
Ustka Charlotta Sailing Days (UCSD) już na stałe zagościła w sercach miłośników żeglarstwa, stając się nieodłącznym elementem kalendarza najważniejszych żeglarskich wydarzeń. W minionym roku, podczas piątej edycji, przez 16 dni Ustka zamieniła się w żeglarską stolicę Polski, przyciągając ponad 540 uczestników oraz 470 jachtów z 11 krajów.
Urząd Morski w Gdyni oraz Towarzystwo Przyjaciół Narodowego Muzeum Morskiego zapraszają do wspólnego świętowania 20-lecia Polski w Unii Europejskiej. Z tej okazji, 1 maja 2024 roku latarnie morskie będą dostępne dla zwiedzających za 1 zł. Zwiedzamy pod hasłem: „Dobrze, że jesteśmy razem, bo wspólnie nawigujemy do bezpiecznych portów.”
Rozpoczął się pierwszy etap prac związanych z pogłębianiem toru podejściowego oraz osadników w porcie morskim Ustka, gdzie planuje się wydobyć około 200 tysięcy metrów sześciennych urobku.
Dla osób zaangażowanych w rozwój rynku offshore w Polsce podczas tegorocznego Edu Offshore Wind spore znaczenie mogła mieć także odbywająca się w ramach targów konferencja Pomorskiej Platformy Offshore.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri