Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, pokazał na platformie X fragment wyników finansowych grupy kapitałowej Polska Żegluga Morska za 2023 rok. Przedsiębiorstwo zanotowało gigantyczną stratę, niemal 1 miliarda złotych.
Każdy dobry produkt może stać się jeszcze lepszy, jeśli jego producent ma odpowiednie ambicje, możliwości i zespół. To właśnie stało się udziałem zintegrowanego systemu automatyki oferowanego przez gdyńską firmę HG Solutions. Choć jej produkt był już ceniony na rynku wcześniej, teraz potrafi znacznie więcej.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił przetarg na wykonawcę przebudowy stanowiska promowego numer 4 w Świnoujściu.
Projekt wyposażenia polskich armatorów w nową flotę jest priorytetowy – powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Zaprzeczył, by resort miał w planach przyłączenie Polferries do Unity Line lub prywatyzację Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
W dniu 1 marca 2024 roku odbył się chrzest statku m/v Narie, który przeszedł remont klasowy w greckiej stoczni ONYX, zarządzanej przez firmę CARELL S.A.
Pierwszy miesiąc roku to okres wielu różnorodnych niebezpiecznych zdarzeń szkodowych, które pojawiły się w międzynarodowej żegludze. Oprócz zwyczajowych szkód wynikających z niebezpieczeństw morza (ang. perils of the sea) wzrastały zagrożenia ryzykami wojny (ang. war risks) w najbardziej zapalnych obecnie regionach świata. Wysokie zagrożenie nadal występowało na Morzu Czarnym. Dalsza intensyfikacja niebezpieczeństw postępowała na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
We wtorek Unity Line poinformowało, że prom Epsilon zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania. Jest to spowodowane wypadkiem, do którego doszło w porcie Trelleborg. Dziś oświadczenie w sprawie wydał właściciel statku, EuroAfrica Shipping Lines.
We wtorek Unity Line poinformowało, że prom ro-pax Epsilon zostaje wyłączony z użytku na czas bliżej nieokreślony. Jest to spowodowane wypadkiem, który miał miejsce w porcie Trelleborg. Prawdopodobnie doszło do kolizji promu z pirsem.
Prom Jan Śniadecki, przez ostatnie 35 lat łączący Świnoujście z Ystad, zakończył swoją służbę na Bałtyku i rozpoczyna nowy etap działalności na Morzu Śródziemnym. Ta zmiana następuje po sprzedaży statku przez Euroafrica Shipping Lines greckiemu operatorowi Ainaftis, który przemianował go na Thalassitis.
Dziś w nocy nowy prom we flocie Unity Line wyruszył w swój pierwszy rejs ze Świnoujścia do Trelleborga.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi