Olympic Boreas wyznacza nowy kierunek w rozwoju statków obsługujących farmy wiatrowe. Muszą się z tym liczyć zarówno inwestorzy, jak i operatorzy. Załogi obsługujące instalacje na morzu będą oczekiwać coraz lepszych warunków pracy. Firmy instalacyjne będą współpracować z firmami oferującymi statki ekonomiczne i ekologiczne.
Stocznia Ulstein Verft przekazała 25 lipca firmie Olympic nowy statek CSOV, Olympic Boreas. Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Z udziałem głównego wykonawcy budowy, norweskiej stoczni Ulstein Verft, 16 maja odbyła się ceremonia cięcia blach pod jednostkę CSOV (ang. Commissioning Service Operation Vessels), mającej numer budowy nr 322. To kolejne przedsięwzięcie w związku z budową statków do obsługi morskich farm wiatrowych, w jakie jest zaangażowany zakład stoczniowy z Gdyni.
Na terenie gdyńskiej stoczni Crist S.A. odbyła się 4 kwietnia uroczystość położenia stępki pod budowę jednostki NB317. Jest to kamień milowy w budowie kolejnego kablowca (Cable Laying Vessel, CLV) we współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Tak jak przy poprzednim projekcie tego rodzaju, zamawiającym jest firma Nexans.
W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
W piątek w gdyńskiej stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie stali na potrzeby nowej jednostki do układania podmorskich kabli. To już drugi tego typu statek budowany dla tego odbiorcy.
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się 19 stycznia br. budowa nowego kablowca. Zlecenie jest realizowane dla Ulstein, na podstawie zawartej cztery miesiące wcześniej umowy z Nexans Marine Operations AS, firmy która będzie operatorem nowego statku. Głównym wykonawcą budowy jest stocznia Ulstein Verft.
Ostatniego dnia października w gdyńskiej stoczni CRIST oficjalnie ruszyły prace nad kolejnym statkiem do obsługi farm wiatrowych.
Spółki Nexans Marine Operations AS i Ulstein Verft zawarły 19 września 2023 roku umowę na budowę dużego statku do układania kabli DP3.
Szkody po robotach na rzece Elbląg. Wykonawca wypłaci odszkodowanie
Wyspa cesarzy – nowe muzeum archeologiczne na Capri
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Naukowcy pracują nad przetwarzaniem małych śledzi na żywność
Zanzibar wprowadza dla turystów obowiązkową opłatę ubezpieczeniową 44 USD
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę