RFA Stirling Castle rozpoczyna próby z specjalistycznym zespołem w zakresie zwalczania niebezpiecznych obiektów w wodzie. Mają one zrewolucjonizować sposób, w jaki Royal Navy ma radzić sobie z zagrożeniami podwodnymi. Zastosowane rozwiązania i technologia mają zapewnić zapewnić bezpieczeństwo wód Wielkiej Brytanii, jak i zmniejszyć ryzyko dla marynarzy.
Portugalska marynarka wojenna zleciła firmie Damen Shipyards Group zaprojektowanie, budowę i wyposażenie najnowocześniejszego okrętu wielozadaniowego. Umowę podpisali dyrektor ds. okrętów kadm. Jorge Pires i dyrektor handlowy Damen Shipyards Group Jan Wim Dekker. Jednostka ma połączyć w sobie działalność badawczą, zwiadowczą i możliwość rozmieszczania pojazdów bezzałogowych.
Partner konsorcjum PGZ-Miecznik realizuje zlecenie dla Royal Navy w zakresie rozwoju zdolności do zwalczania min z użyciem bezzałogowych, autonomicznych jednostek nawodnych. Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii potwierdziło, że próby zostały przeprowadzone w grudniu 2022 roku z udziałem przez zespołu Zespołu ds. testów morskich systemów autonomicznych Królewskiej Marynarki Wojennej (Royal Navy Maritime Autonomous System Trials Team, MASTT), wspierany przez firmę Thales.
Francuski koncern zbrojeniowy otrzymał od agencji zamówień obronnych nowy kontrakt na zbadanie projektu przyszłego bezzałogowego bojowego pojazdu podwodnego (UCUV).
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) prowadzi rozmowy z Marynarką Wojenną Korei Południowej w celu opracowania bezzałogowych pojazdów podwodnych (UUV) do celów wojskowych.
W piątek (8 lipca) Rosyjska Marynarka Wojenna przyjęła do służby okręt podwodny specjalnego przeznaczenia K-329 Biełgorod. To jednocześnie pierwszy nosiciel atomowych bezzałogowców podwodnych Posiejdon.
Rok temu dział badań i rozwoju FAST Labs ™ firmy BAE Systems ogłosił przejęcie Riptide Autonomous Solutions. Jak poinformowano wówczas, celem tej akwizycji było powiązanie rewolucyjnych podwodnych systemów bezzałogowych (UUV) Riptide z naszymi wiodącymi w branży zdolnościami systemów misji, takimi jak autonomia, nawigacja, łączność, przetwarzanie danych z sensorów, walka elektroniczna i wiele innych. Rok po tej transakcji widzimy już udaną integrację technologii Riptide, która dyktuje tempo rozwoju całej branży.
BAE Systems ogłosiło zakup kluczowych aktywów firmy Riptide Autonomous Solutions z siedzibą w Plymouth, Massachusetts – dostawcy innowacyjnych i przystępnych cenowo technologii i rozwiązań z obszaru podwodnych systemów bezzałogowych (unmanned underwater vehicle – UUV). Platformy podwodne Riptide mają niewielkie rozmiary, są proste a jednocześnie zaawansowane, wydajne i niezwykle elastyczne, cechują je przy tym większe parametry w zakresie głębokości działania, zasięgu, długotrwałości misji oraz prędkości.
W czasie targów IndoDefence 2018 w indonezyjskiej Dżakarcie, holenderski koncern Damen przedstawił swój nowy projekt fregaty Omega o tonażu 6000 t.
Akademia Offshore powered by Orlen Neptun - rejestracja już otwarta!
PGZ Stocznia Wojenna prezentuje model „Ratownika”
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
CMA CGM wciela do swojej floty kolejny kontenerowiec o ograniczonym wpływie na środowisko i woduje kolejny
Największy statek we flocie Hapag-Lloyd przekazany. Hamburg Express nadchodzi
Saab bierze udział w budowie fregat dla Singapuru