Przyczyną wypadku jachtu Tjorven było wejście w strefę fal przybojowych po minięciu główek ujścia Przekopu Wisły i wystawienie go na działanie tych fal przez zbytnie odpadnięcie jachtu od fali po postawieniu żagli - uznali eksperci z Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (PKBWM). W swoim raporcie podkreślili, że rejon ujścia Przekopu Wisły, gdzie doszło do wywrócenia się jednostki, jest trudny do żeglowania.
W piątek rano służby SAR brały udział w poszukiwaniu załogi jachtu Tjorven, który zatonął na Zatoce Gdańskiej w okolicy ujścia Wisły. Służbom udało się uratować cztery osoby.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku