PGNiG zarezerwowało więcej mocy regazyfikacyjnych w terminalu w Świnoujściu - poinformowała w piątek spółka. Dodano, że od 2024 r. firma będzie mogła sprowadzać 8,3 mld m sześc. LNG po regazyfikacji rocznie. Obecnie PGNiG rezerwuje 5 mld m sześc. mocy terminala.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wybrał ofertę Budimeksu jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym na przystosowanie infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego. Wykonanie robót ma zostać sfinalizowane do 30 listopada 2021 roku.
Około 150 kontenerowców oceanicznych i 330 mniejszych kontenerowców będzie w stanie rocznie obsłużyć terminal kontenerowy w Świnoujściu – powiedział PAP projektant jego morskiej części prof. Stanisław Gucma z Akademii Morskiej w Szczecinie.
Świnoujski Euro Terminal zakupił nowy dźwig samojezdny firmy Liebherr, model LHM 280. Urządzenie przypłynęło do Świnoujścia 23 kwietnia. Operacja instalacji dźwigu przebiegła 24 kwietnia i trwała około 6 godzin.
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?