W I półroczu 2024 r. Port Gdańsk obsłużył 38,1 mln ton ładunków. Gros z tego to paliwa płynne, które stanowią prawie 53 proc. przeładunków ogółem. Na drugim miejscu uplasowała się drobnica, głównie skonteneryzowana. Węgla jest za to na portowych nabrzeżach coraz mniej.
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury wiceminister Arkadiusz Marchewka podsumował sytuację w polskich portach w pierwszym półroczu 2024 roku.
Kapituła konkursu wyłoniła 7 projektów spośród 19 zgłoszeń, przyznając łącznie 250 tys. zł na realizację różnorodnych i potrzebnych lokalnej społeczności inicjatyw. Sponsorem nagród jest terminal kontenerowy Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o. , mieszczący się w Porcie Gdańsk.
Jak poinformowały władze Terminala LNG w Świnoujściu, w ostatnim czasie kolejny raz na należącym do Gaz-System terenie odbyły się ćwiczenia z udziałem sił specjalnych. Członkowie jednostek antyterrorystycznych policji, komandosi JW Formoza oraz żołnierze amerykańscy ćwiczyli obronę infrastrukturę krytycznej i działań w rejonie morskim.
Słoweński Port Koper powiększa swój terminal kontenerowy. Uruchomiony został przetarg na rozbudowę północnej części Pirsu IV.
Kino pod chmurką z widokiem na terminal kontenerowy wkomponowało się już w letni krajobraz Stogów. W tym roku poza filmami w plenerze, Port Gdańsk i Baltic Hub przygotowali też aktywności sportowo-rekreacyjne.
24 lipca odbyło się kolejne w tym roku posiedzenie komisji, w trakcie której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, portów i urzędów morskich przedstawili stan inwestycji mających istotne znaczenie dla krajowej gospodarki. Szczególnie omawianym zagadnieniem była kwestia rozwoju infrastruktury dojazdowej do portów, w tym drogowej, kolejowej i rzecznej.
Chińskie przedsiębiorstwo NewNew Shipping Line uruchomiło na początku lipca br. nowy szlak handlowy o nazwie Arctic Express nr 1, który przebiega przez Północny Szlak Morski (NSR) – podała służba prasowa gubernatora i rządu Obwodu Archangielskiego. Trasa ma długość 1200 km koleją i 6600 mil morskich drogą morską, a jej przebycie zajmuje 20–25 dni, co znacznie skróci czas dostaw w porównaniu z tradycyjnymi trasami – informuje operator. W 2024 r. tym korytarzem multimodalnym planuje się przewieźć ponad 20 tys. TEU.
Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. 15 lipca została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 000 TEU rocznie.
W Świnoujściu z udziałem mieszkańców i radnych oraz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, a także przedstawicieli inwestora głębokowodnego terminalu kontenerowego odbyła się 9 lipca br. Nadzwyczajna V sesja Rady Miasta dedykowana sprawom tego przedsięwzięcia.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju