Szwedzki koncern Saab we współpracy z DSTA dostarczy kompozytowe nadbudówki dla wielozadaniowych okrętów, które wejdą w skład Marynarki Wojennej Singapuru.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Francuski gigant morski rozpoczyna strategiczne partnerstwo z Google w celu wdrożenia sztucznej inteligencji we wszystkich działaniach związanych z wysyłką, logistyką i mediami.
Wraz ze Szwedzką Administracją Materiałów Obronnych, FMV i Królewskim Instytutem Technologii, KTH, Saab rozszerza swoje wsparcie dla dalszego rozwoju autonomicznych pojazdów podwodnych nowej generacji poprzez Szwedzkie Centrum Robotyki Morskiej (SMaRC). Inwestycja ma wzmocnić pozycję Szwecji w dziedzinie innowacji morskich na kolejne siedem lat.
Stena Line, jeden z wiodących europejskich operatorów promowych, odnotowuje obecnie znaczną redukcję zużycia paliwa dzięki strategicznemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Zastosowanie zaawansowanego systemu o nazwie Voyage Optimization System, optymalizuje operacje statku, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o 1 do 5%.
Sztuczna inteligencja może stać się motorem rewolucji w branży spedycyjnej. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych i uczenia maszynowego są możliwe zautomatyzowanie i optymalizacja wielu procesów, co pomoże zwiększyć efektywność, zredukować koszty i usprawnić podejmowanie decyzji. Innowacje pozwalają spedytorom oferować lepsze usługi większej liczbie klientów. Nie każdy będzie jednak w stanie wykorzystać tę szansę, przez wzgląd na zagrożenia, które wiążą się z korzystaniem ze sztucznej inteligencji w branży TSL.
Jeśli morskie mapy elektroniczne (ENC) będą powszechnie dostępne, odegrają niezwykle ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa statków. Niezawodne mapy elektroniczne są niezbędne w czasach, gdy coraz częściej mamy do czynienia z zakłóceniami sygnału GPS, cyberatakami, wyłączeniami systemów identyfikacyjnych statków oraz włamaniami do sieci informatycznych flot, spedytorów, operatorów logistycznych i portów.
Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.
Statek, gondola turbiny wiatrowej, silnik U-Boota, roboty humanoidalne, wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja oraz prawdziwe radary i narzędzia pomiarowe. To wszystko i jeszcze więcej już 4 i 5 kwietnia – Politechnika Morska zaprasza wszystkich zainteresowanych studiami na dni otwarte.
Znamy już ekonomiczne i ekologiczne sposoby przemieszczania dużych mas ludzi w miastach. Te najbardziej efektywne obejmują ruch na szynach (największe wolumeny, najniższe koszty na pasażera, zmniejszenie ruchu na drogach), te trochę mniej efektywne obejmują ruch na kołach. Czy są inne drogi przemieszczania ludzi w miastach, które stanowić mogą doskonałe uzupełnienie transportu publicznego?
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowic zagrozenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku