• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink

Dwie potężne firmy żeglugowe, Carnival Corporation i Seaspan Corporation, wprowadzają na pokłady technologię Starlink od SpaceX, zmieniając zasady gry w łączności na morzu.

16.05.2024, 14:11
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.

28.10.2023, 11:03
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.

07.07.2023, 13:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Żegluga w sieci wyzwań. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 16-20/2022)

Armatorzy i inwestorzy żeglugowi nadal są nieco bardziej aktywni w zakresie transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych praktycznie we wszystkich segmentach tonażowych, niż w kontraktowaniu budów nowych jednostek. Wyjątek w ostatnich tygodniach mógł stanowić rynek kontenerowców. Ceny nowych jednostek są bardzo wysokie i nadal rosną. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o okrętowy złom. Stal jest w cenie, więc i oferty zakupu statków na przysłowiowe „żyletki” są atrakcyjne dla sprzedających, ale szerszego grona chętnych brak.

25.05.2022, 23:44
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Analiza rynku tonażowego (tydzień 6-9/2022)

Po wybuchu wojny ukraińsko-rosyjskiej sytuacja zarówno na rynku frachtowym, czarterowym jak i tonażowym stała się jeszcze bardziej dynamiczna i nieprzewidywalna. Obarcza to niewątpliwie inwestycje tonażowe dodatkowym ryzykiem, ale też szansą. Nikt bowiem nie wie jak sytuacja będzie wyglądała za jakiś czas.

09.03.2022, 20:32
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

ZIM wyda 320 milionów dolarów na siedem kontenerowców

Izraelska firma żeglugowa ZIM Integrated Shipping Services ujawniła, że w październiku firma nabyła siedem używanych kontenerowców w kilku oddzielnych transakcjach.

24.10.2021, 11:23
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rynek dobry, to i coraz droższe statki, ale i więcej nowych zamówień. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 38-41/2021)

Poziom ilości zakontraktowań nowych statków w 2021 roku na koniec września był o około 69% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.

20.10.2021, 23:40
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Seaspan dodaje 10 kontenerowców do ogromnej księgi zamówień na nowe jednostki

Firma czarterująca kontenerowce Seaspan Corporation zawarła w poniedziałek umowę na budowę dziesięciu nowych kontenerowców, zwiększając liczbę zamówień na nowe statki do 70.

28.09.2021, 08:52
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

ZIM czarteruje kolejne pięć statków typu boxship o pojemności 7000 TEU napędzanych LNG od Seaspan Corp

Izraelska firma żeglugowa ZIM Integrated Shipping Services skorzystała z opcji długoterminowego czarteru dodatkowych pięciu kontenerowców dwupaliwowych na skroplony gaz ziemny (LNG) o pojemności 7 000 TEU od Seaspan Corporation.

02.09.2021, 10:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Napęd "LNG dual fuel" w natarciu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 29-33/2021)

Pozytywne wieści dla rynku okrętowego w związku z coraz większym zwiększonym zapotrzebowaniem na tonaż, w tym przede wszystkim nowe jednostki o napędzie „LNG dual fuel”. Natomiast na rynku recyklingu okrętowego nadal zastój, pomimo solidnych cen oferowanych za złom okrętowy. Dobre informacje spływały również od polskich armatorów, którzy raportowali pozyskiwanie nowego tonażu. O tym, co działo się najważniejszego na rynku tonażowym w ostatnich tygodniach w naszym cyklicznym raporcie.

23.08.2021, 23:44

Dziękujemy za wysłane grafiki.