Linie Scandlines zamówiły lądowy system ładowania statków, który ma być zainstalowany na nabrzeżu w niemieckim porcie w Puttgarden.
W poniedziałek wieczorem zawarto porozumienie w sporze, dotyczącym umowy chińskiej firmy żeglugowej Cosco z portem w Hamburgu. Niemieckie ministerstwa wyraziły zgodę na przejęcie przez Cosco 24,9 proc. terminalu Tollerort. Według pierwotnego planu miało być to 35 proc. – opisuje portal „Sueddeutsche Zeitung” (SZ).
W ramach spotkania Europejskiego Uniwersytetu Morskiego Sea EU przedstawiciele z Polski mogli zapoznać się z projektem CAPTN uniwersytetu w Kilonii. Skrót pochodzi od “Clean Autonomous Public Transport Network” i w sposób interdyscyplinarny nakreśla drogę dojścia miasta nadmorskiego do transportu inteligentnego i przyjaznego środowisku.
Do Gdańska przypłynął statek o znanej nazwie Schleswig-Holstein. Nie chodzi jednakże o słynny niemiecki pancernik, który ostrzeliwał Westerplatte, a o prom ro-pax, który przejdzie remont w jednej ze stoczni.
Na jego pokładzie morskie szlify zdobyło już kilka pokoleń młodych żeglarzy i harcerzy. To największy żaglowiec skautowy na świecie i ikona polskiej kultury marynistycznej. „Zawisza Czarny” przechodzi właśnie największy od 20 lat remont. Jest on niezbędny do utrzymania klasy żaglowca, ale i bardzo kosztowny. Dlatego Fundacja Harcerstwa Centrum Wychowania Morskiego ZHP w Gdyni, która jest armatorem jednostki, zwraca się z prośbą o wsparcie i prowadzi zbiórkę internetową na ten cel.
Jest ikoną polskiego żeglarstwa oraz kultury marynistycznej. To flagowa jednostka Związku Harcerstwa Polskiego i największy żaglowiec skautowy na świecie. „Zawisza Czarny” zakończył właśnie sezon żeglarski. Teraz czeka go remont. Aby kontynuować morskie przygody, jednostka musi przejść szereg prac, które są niezbędne do utrzymania klasy żaglowca. Niektóre elementy należy wymienić lub odświeżyć. Koszty remontu „Zawiszy Czarnego” to ponad milion złotych. Dla armatora jednostki - Fundacji Harcerstwa Centrum Wychowania Morskiego ZHP
Polscy harcerze działający w Tajnym Hufcu Harcerzy ocalili Gdynię przed zniszczeniem pod koniec II wojny światowej. Teraz zostaną oni upamiętnieni w niezwykły sposób. Centrum Wychowania Morskiego ZHP, wraz z hufcem ZHP i ZHR organizuje morską wyprawę pod hasłem „Harc po Bałtyku”. W jej ramach odbędą się dwa rejsy z historią w roli głównej. W marcu 2020 roku żaglowiec „Zawisza Czarny” wypłynie na wody Zatoki Puckiej. Natomiast w 2021 roku uda się na Zatokę Fińską do wybrzeży estońskiego Tallina. A wszystko w hołdzie bohater
Na czterech należących do Scandlines promach pojawią się nowe pędniki. Pierwszą jednostką należącą do przewoźnika, która została wyposażona w nowe urządzenia, jest Schleswig-Holstein. Wkrótce zmiany zostaną wprowadzone też na kolejnych statkach.
Niemiecki rząd zamierza mocniej inwestować w promocję odnawialnej energii, by walczyć z emisjami w swoich portach. Statki odwiedzające te miejsca mają używać czystych źródeł energii z lądu, zamiast spalania paliw kopalnych.
Dziś rano, do Gdańskiej Stoczniej Remontowej wpłynął prom Schleswig-Holstein. Co prawda jego wizyta ma charakter komercyjny, ale nazwa jednostki budzi spore kontrowersje.
Odholowano statek blokujący Drogę Wodną Świętego Wawrzyńca
Na Śląsku paleontolodzy odkryli zęby rekinów
Departament Stanu ostrzega przed katastrofą ekologiczną po ataku rebeliantów Huti na tankowiec
Jak baza serwisowa PGE w Ustce wpłynie na efektywność morskich farm wiatrowych?
Prokuratura bada nagłe zatonięcie luksusowego jachtu na Sycylii
Londyn napędza turystykę na Wyspach Brytyjskich