Za kilka dni rozpocznie się transport drogą kołową elementów maszyny, która będzie drążyć tunel na odcinku drogi ekspresowej S19 w okolicach Rzeszowa na Podkarpaciu. Części maszyny przybyły do Szczecina statkiem z Hiszpanii. Następnie do Opola barkami i pontonami przetransportowane zostały Odrą.
Największe elementy maszyny TBM (Tunnel Boring Machine), która będzie drążyła tunel na odcinku trasy S19 , dotarły statkiem z portu w Santander do portu w Hamburgu w Niemczech – poinformował w środę Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
W tym miesiącu i kolejnych będziemy oddawali odcinki drogi Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem. Całą inwestycję przygotowujemy tak, by oddać ją w 2025-2026 r. – powiedział w środę minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o rosnących ciągle możliwościach przewozowych na trasach z/do Irlandii oraz nowym graczu na trasach promowych na Baleary.
Budowa Drogi Czerwonej, której ostateczny przebieg uzgodniły władze Gdyni oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA w listopadzie, jest priorytetem pod kątem budowy Portu Zewnętrznego, projektowanej na powierzchni 260 hektarów Doliny Logistycznej oraz połączenia portu z obwodnicą Trójmiasta, a w przyszłości z Via Maris.
Rozpoczynają się próby szczelności zbiorników paliwowych w bazie PERN w Dębogórzu. Dzięki innowacyjnej metodzie budowy udało się ograniczyć czas realizacji projektu w stosunku do metod tradycyjnych. Czas ten został skrócony do 52 tygodni, a już po 35 tygodniach zbiorniki przejdą próby szczelności. To obecnie najszybsza metoda budowy zbiorników tego typu.
W 2021 roku drogowa dyrekcja planuje oddać do ruchu 380 km szybkich tras. Na nową perspektywę szykuje program niemal tak bogaty jak bieżący. Liczy też miliardy na utrzymanie sieci - pisze we wtorek "Puls Biznesu".
W 2020 r. GDDKiA podpisała cztery umowy na realizację drogi ekspresowej S19, która będzie częścią szlaku Via Carpatia. W ramach tych umów powstanie 61,3 km trasy, a wartość podpisanych kontraktów to ponad 3,6 mld zł.
Rozpoczyna się postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19: Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla. Odcinki te, które będą stanowiły element międzynarodowej trasy Via Carpatia, będą miały w sumie 20,4 km długości.
Dwie umowy na projekt i budowę tzw. południowej i zachodniej obwodnicy Białegostoku w ramach szlaku S19 Via Carpatia podpisano w środę w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości