• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Gwarancje ubezpieczeniowe – możliwości i wyzwania

Gwarancje ubezpieczeniowe funkcjonują na polskim rynku od lat 90. i dziś są jedną z najpopularniejszych form zabezpieczenia realizowanych umów, nie tylko w branży budowlanej, która naturalnie kojarzona jest z gwarancjami zapłaty wadium, należytego wykonania umowy, usunięcia wad i usterek czy też zwrotu zaliczki, ale także w przemyśle morskim, zbrojeniowym, branży offshore czy też dynamicznie rozwijającym się sektorze odnawialnych źródeł energii (OZE).

21.02.2024, 19:30
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Money.pl: budowa polskich promów to „utopione miliony”

Money.pl opublikował artykuł na temat programu Batory, czyli budowy nowych promów dla polskich armatorów. Portal twierdzi, że dotarł do dokumentów świadczących o tym, że data oddania do użytku jednostek jest poważnie zagrożona, a sam projekt jest nierentowny i realizowany wyłącznie z powodów politycznych.

19.06.2023, 11:36
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Japończycy odmawiają ubezpieczenia statków na rosyjskich wodach

Trzy japońskie firmy ubezpieczeniowe postanowiły, ze z powodu wojny w Ukrainie przestaną ubezpieczać statki od uszkodzeń na wszystkich rosyjskich wodach. Decyzja ta może wpłynąć na rynek energetyczny.

25.12.2022, 15:23
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.

17.05.2021, 11:17
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Energetyka morska. Z wiatrem czy pod wiatr?

Morska energetyka wiatrowa (MEW) może stać się polską specjalnością. Może być źródłem taniej, czystej energii i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa energetycznego. Aby tak się stało, potrzebna jest ostateczna decyzja rządu o rozwoju tej technologii. Trzeba również przyspieszyć proces uzyskiwania pozwoleń przez inwestorów i obniżać koszty inwestycyjne.

03.12.2018, 08:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Notowani na giełdzie armatorzy masowców ze stratą 5,8 mld dolarów przez ostatnie pięć lat

Łączni 5,8 mld dolarów straty zanotowali armatorzy masowców notowani na giełdzie przez ostatni 5 lat – przyznał Stamatis Tsantanis, prezes Seanergy Maritime. Armatorzy, o których mowa, to Scorpio Bulkers, Diana, Navios, Genco, Eagle Bulk i Star Bulk.

09.09.2018, 11:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Morskie Serwisy Gwarancyjne wspomagane pracami projektowymi

Projektowanie i usługi gwarancyjne (ang. Marine Warranty Services) są serwisami pozornie odległymi od siebie. Jak pokazuje jednak działalność firmy Global Maritime te dwie dyscypliny bywają ściśle powiązane. Minimalizacja ryzyka przedsięwzięcia morskiego narzuca konieczność wykorzystania zaawansowanych obliczeń konstrukcyjnych lub statecznościowych i staje się elementem łączącym wspomniane aktywności. Dodatkowo obliczenia wspomagające ocenę ryzyka transportu morskiego są często podstawowym wymogiem zleceniodawcy.

20.03.2017, 19:59
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Lotos Petrobaltic: podejrzenie popełnienia przestępstwa

Do prokuratury w Gdańsku wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa w sprawie remontu platformy należącej do spółki Lotos Petrobaltic. Chodzi o platformę, która ma być centrum przerobu ropy na bałtyckim złożu B8.

18.12.2016, 15:36
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kolejna duża stocznia zawęża swój zakres usług

Japońskie Mitsubishi Heavy Industries (MHI) zamierza nie przyjmować więcej zamówień na duże statki pasażerskie z powodu spadającej liczby kontraktów – wynika z informacji japońskiej gazety Nikkei.

10.10.2016, 12:02
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Niemieckie warunki spedycyjne - zmiana stanu prawnego

Lata 2015-2016 odznaczyły się w historii niemieckiej branży spedycyjnej rozłamem, albowiem po raz pierwszy od 1927 roku niemożliwe okazało się uzgodnienie jednolitej treści warunków spedycyjnych, obowiązujących zarówno dla branży spedycyjno-logistycznej jak występujących w roli załadowców przedstawicieli branży przemysłowo - handlowej.

03.10.2016, 18:07

Dziękujemy za wysłane grafiki.