Port Hamburg utrzymał stabilne wyniki w pierwszej połowie 2024 roku, przeładowując 3,8 miliona TEU. Mimo trudności gospodarczych i problemów na szlakach w regionie Morza Czerwonego, ruch kontenerowy w porcie pozostał praktycznie bez zmian (-0,3 procent) w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Zauważalny był również wzrost liczby zawinięć statków kontenerowych oraz rosnąca rola transportu kolejowego w obsłudze ruchu z zaplecza portowego.
Podczas prac nad wzmocnieniem nabrzeża w terminalu kontenerowym w południowokoreańskim Ulsan, doszło do katastrofy dźwigu. Zginęły dwie osoby, prace zostały zatrzymane.
62 mln ton z prawie 470 mln ton przeładunków w porcie w Rotterdamie powiązane jest z przewozami do i z portów w Rosji – wynika z danych CBS, Urzędu Statystycznego Niderlandów. Przez ten port przechodzi wiele nośników energii importowanych z Rosji.
Zdecydowana większość 15 największych portów odnotowała wzrosty w ilości kontenerów w 2021 r. – informuje Theo Notteboom w swojej najnowszej analizie. Cieszy więc dobry wynik polskich terminali kontenerowych. Dziesięć dni przed końcem roku DCT Gdańsk pochwalił się, że przeładował 2 mln TEU w 2021 r., a Baltic Container Terminal zanotował ostatniego grudnia ubr. 573 784 TEU. Port Gdańsk utrzymuje się w pierwszej 15. Portów europejskich.
Najruchliwszy port w Europie, Port Rotterdam, przekroczył w 2021 roku historyczną granicę 15 milionów TEU.
Lipcowe wyniki przeładunkowe po raz kolejny udowadniają bardzo silną pozycję Portu Gdynia na mapie Bałtyku. Miesięczne wyniki wskazują ponad 117-procentową dynamikę wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.
Niemiecki operator portowy, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), zakupił większościowy udział w multifunkcjonalnym terminalu Piattaforma Logistica Trieste (PLT) znajdującym się we włoskim porcie w Trieście.
Rozwój gospodarki światowej i handlu międzynarodowego należy traktować jako podstawowe czynniki napędzające rynek morskich przewozów kontenerowych. W 2019 roku jako kluczowe czynniki determinujące wymianę handlową uznać można spór między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, powodujący wzrost taryf, a także inne wydarzenia przyczyniające się do wzrostu niepewności na rynkach, jak blokada rządowa w Stanach Zjednoczonych, wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej oraz zmiany w polityce pieniężnej w głównych gospodarkach świata.
W zeszłym tygodniu operator terminala kontenerowego Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i Hafenbetriebsgesellschaft Braunschweig mbH (spółka operacyjna portu w Brunszwiku) podpisały strategiczną umowę o partnerstwie w celu promowania przyjaznego dla środowiska transportu między Hamburgiem a portem śródlądowym w Dolnej Saksonii.
- Cała Polska i jej południowi sąsiedzi, są już dla nas w zasięgu ręki, zrealizowane inwestycje drogowe przyspieszyły już transport towarów, zaś obecnie realizowane inwestycje kolejowe uczynią to niebawem - zapewnia prezes Portu Gdańsk, Łukasz Greinke, z którym rozmawiamy o dynamicznych inwestycjach, ogromnym zainteresowaniu koncepcją portu centralnego, ambicjach konkurowania z największymi portami na świecie i odpowiedzialnej roli gospodarza.
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?