Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Polenergia S.A. zatwierdziło uchwałę o kapitale docelowym spółki. Oznacza to zielone światło na przeprowadzenie w latach 2024-2027 emisji akcji, których wartość może sięgnąć kwoty 3,4 miliarda złotych. Zdecydowana większość pozyskanego tą drogą kapitału przeznaczona zostanie na realizację strategicznych projektów Polenergii – budowy farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim.
Miniony rok był kolejnym, w którym zanotowano rekordowe wyniki przeładunkowe w portach morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej – Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Polskie porty zanotowały wzrost przeładunków wynoszący 145,7 mln ton. To niemal 10% więcej w stosunku do 2023 roku (133 mln ton).
Mariusz Grab zrezygnował 14 lutego br. z funkcji prezesa Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police oraz z funkcji członka jej zarządu. Był jej prezesem od 30 kwietnia 2021 roku.
Dynamiczny rozwój Portu Gdańsk i sukcesywny wzrost przeładunków można obserwować od kilku lat. Jednak w ostatnim roku, z uwagi na sytuację geopolityczną, nastąpił olbrzymi skok. Największy polski port przekroczył kolejną barierę przeładunków. Blisko 81 mln ton, oznacza wzrost o ponad 12,7 mln ton w porównaniu do 2022 r.
Przychody Grupy OTL w I półroczu 2023 r. wyniosły 351,6 mln zł (+138% r/r), zysk netto 125,4 mln zł (+ 273% r/r), a skonsolidowana EBITDA 130,78 mln zł (+ 205% r/r). Na koniec pierwszego półrocza 2023 r. przychody z działalności portowej wzrosły o niemal 100% r/r, w spedycji o ponad 256% r/r, w segmencie kolejowym o 48% r/r, a w hydrotechnice o 76% r/r
Pandemia i napaść Rosji na Ukrainę wprowadziły logistyczną rewolucję. Powstały nowe szlaki handlowe, zmiany w łańcuchach dostaw i strukturze importu. Wymagało to inwestycji w portach morskich. O nich i o kondycji polskich portów morskich rozmawiali uczestnicy panelu „Porty morskie”, który odbył się podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Szwedzki port w Ystad zanotował w 2022 rekordowe wyniki ruchu pasażerskiego. Duży wpływ na to miały promy z Polski.
Dla ekipy MEWO S.A. ubiegły rok okazał się rekordowy pod względem przeprowadzonych badań geofizycznych i hydrograficznych. W 2022 r. dokonali pomiarów batymetrycznych, sonarowych i magnetometrycznych na profilach o łącznej długości niemal 45 tys. km. W rezultacie rozpoznano 3,3 tys. km kwadratowych powierzchni dna morskiego – to 6 razy tyle, ile wynosi terytorium Warszawy.
Dla Portu Gdańsk rok 2022 był czasem intensywnej aktywności przy obsłudze rekordowego wolumenu przeładunków oraz realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Przygotowaliśmy podsumowanie najważniejszych ubiegłorocznych osiągnięć ZMPG.
Umowa sprzedaży udziałów Rafinerii Gdańskiej jest legalna. Nie ma ryzyka niekontrolowanego ich zbycia. Fuzja to szansa dla Lotosu na rozwój pomimo słabych perspektyw dla branży rafineryjnej.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie