Globalny handel odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu i rozwoju światowej gospodarki. Jednak w ostatnim okresie zaobserwowano spadki, które wpływają na poszczególne, kluczowe sektory - w tym branżę transportową. Ta tendencja staje się coraz bardziej niepokojąca dla ekonomistów i przedsiębiorców na całym świecie. Jakie czynniki doprowadziły do obniżenia poziomu światowego handlu? Jakie wyzwania oraz nowe możliwości stoją przed branżą transportową w obliczu tych zmian?
W trakcie rozpoczętych o 11.00 obrad ministrowie zajmą się projektem nowelizacji ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich, a także propozycją zmian w ustawie o weteranach działań poza granicami państwa. Przepisy te mają zapewnić polskim siłom zbrojnym możliwość skutecznego oddziaływania na zagrożenia terrorystyczne z morza i powietrza, których nie można zneutralizować środkami pozostającymi w dyspozycji ministra spraw wewnętrznych.
W poprzednich swoich artykułach, tematycznie związanych z morskimi farmami wiatrowymi na polskich obszarach morskich, autorzy zwracali uwagę na fakt, iż inwestycje te obarczone są m.in. pewnymi brakami legislacyjnymi, mogącymi skutecznie opóźnić budowę MFW na polskich obszarach morskich oraz z braku doświadczenia polskich inwestorów w tego rodzaju inwestycjach, pewnymi „chorobami wieku młodzieńczego”.
Dające się zauważyć ostatnio, w szczególności po dniu 22 stycznia 2021 r., przyspieszenie tempa prac nad inwestycjami w zakresie realizacji projektów związanych z budową pierwszych Morskich Farm Wiatrowych na polskich obszarach morskich, zmusza do pochylenia się nad tematem bezpieczeństwa żeglugi po akwenie Morza Bałtyckiego w kontekście powyższych planów.
Kluczowym elementem towarzyszącym procesowi dochodzenia marynarskich roszczeń odszkodowawczych jest ustalenie właściwego porządku prawnego, którego przepisy znajdować będą zastosowanie w konkretnej i zindywidualizowanej sprawie. Praktyka branży morskiej wskazuje, że jedynie w nielicznych przypadkach obowiązujące będzie prawo polskie. Nie oznacza to, że dochodzenie przez marynarzy odszkodowań z tytułu doznanych wypadków przy pracy jest niemożliwe, bądź niecelowe. Niewątpliwie każda sprawa odszkodowawcza dotycząca marynarza wymagać
Tegoroczna edycja Forum Energii i Recyklingu odbędzie się w formule online w dniach 21-22.10.2020. W ramach Ringu Recykling auditor PRS i wybitny ekspert od recyklingu, Jacek Korzeniewski, omówi wpływ BDO na wykonanie audytu recyklera za 2020 rok. Wystąpienie rozpocznie się 21 października 2020 o godz. 13:40. Rejestracja udziału w Forum dostępna tutaj.
31 grudnia 2019 roku przestało obowiązywać porozumienie zawarte między właściwymi instytucjami Polski i Norwegii w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w odniesieniu do marynarzy polskich zatrudnionych na statkach zarejestrowanych w Norweskim Międzynarodowym Rejestrze Statków tzw. NIS.
Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (MOPR) oraz właściciel platform bezpieczeństwa Fundacja Bezpieczne Mazury za względu na niespójność przepisów prawnych zdecydowali o zawieszeniu działania systemu monitorowania jezior. Same platformy na razie pozostaną na wodzie.
KE rozpoczęła w środę drugą fazę konsultacji ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców ws. płacy minimalnej, którą mieliby zostać objęci wszyscy pracownicy w UE. W ciągu kilku miesięcy zapadnie decyzja, czy w tej sprawie będą rekomendacje czy dyrektywa.
W ostatnim czasie temat rezydencji podatkowej był szeroko komentowany i analizowany w środowisku marynarskim w związku z otrzymywaniem przez marynarzy, będących klientami banków, do wypełnienia oświadczeń o rezydencji podatkowej tzw. CRS, w związku z otwarciem i posiadaniem przez nich rachunków bankowych. Wielu z nich obawiało się, że takie działanie jest wymierzoną w ich grupę społeczną próbą uzyskania informacji o uzyskiwanych przez nich dochodach przez organy podatkowe. W tym miejscu podkreślić należy, że oświadczenia te mają
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024