Pokazujemy tu nasz potencjał, budujemy naszą markę jako profesjonalistów zajmujących się branżą morską - powiedział wiceminister infrastruktury RP Arkadiusz Marchewka, który otworzył w poniedziałek Polski Pawilon na Międzynarodowych Targach Morskich Posidonia w Grecji.
Tym, co wyróżnia polskie predyspozycje do rozwoju energetyki wiatrowej na tle światowym to między innymi preferencyjne warunki wietrzne i lokalizacyjne względnie płytkich wód Bałtyku oraz wieloletnia tradycja morskiego przemysłu. Co to oznacza dla polskiej gospodarki i jak na rozwijaniu się sektora energii z wiatru zyskuje polski biznes i przemysł?
Odbywające się na początku czerwca Nor-Shipping 2023 to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie roku w biznesie morskim. Przytłaczał ogrom około 1 000 wystawców oraz około 50 tys. uczestników - przedstawicieli biznesu i polityki, nauki i klastrów morskich, czołowych firm badawczych i eksperckich z całego świata. Polska przyjechała na Nor Shipping z wodorem.
Podczas tegorocznej konferencji Transport Week pod lupę wzięte zostały porty zmiany, które je czekają w najbliższym czasie. Nowe środowiskowe regulacje już czekają, a zarządzający portami i terminalami muszą odnaleźć się w gąszczu przepisów.
W Gdańsku podczas pierwszej edycji targów EduOffshoreWind deweloperzy farm wiatrowych na polskich wodach Morza Bałtyckiego przedstawili swoje inicjatywy szkoleniowe dla przyszłych kadr. Polscy i zagraniczni inwestorzy zmagają się z tymi samymi problemami w zakresie braków specjalistów, jednak rozwiązują je według własnego pomysłu, uruchamiając szereg inicjatyw. Patronem medialnym wydarzenia była GospodarkaMorska.pl oraz ZielonaGospodarka.pl.
W ostatnim czasie daje się zauważyć zintensyfikowane prace legislacyjne, których wspólnym mianownikiem jest nadmierne zabezpieczenie Skarbu Państwa. Prace te dotyczą w szczególności tematyki związanej z własnością nieruchomości i ewentualną uprzywilejowaną pozycją Skarbu Państwa w momencie przeniesienia własności leżących w granicach portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Portami takimi są porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu, a więc tereny niezwykle atrakcyjne pod wieloma względami.
O tym, że w wodach Morza Bałtyckiego zatopiono około 40 tys. ton broni chemicznej oraz nawet 500 tys. ton broni konwencjonalnej przypominali wspólnie eksperci zaproszeni przez Enea oraz United Nations Global Compact podczas piątkowej (3 grudnia) konferencji inaugurującej projekt "Bałtyk dla pokoleń". Celem kampanii społecznej jest uświadamianie Europejczykom, że na dnia polskiego morza tyka ekologiczna bomba, która może spowodować tragiczne skutki dla morskiego ekosystemu i dużej części kontynentu.
Wprowadzenie euro, udzielanie wsparcia nie tylko zagranicznym, ale i krajowym inwestorom w Polsce oraz przeciwdziałanie praktykom protekcjonistycznym w Unii Europejskiej to najważniejsze działania i decyzje oczekiwane przez polski biznes od polityków – takie głosy padały podczas debaty poświęconej sytuacji polskich eksporterów.
Prawie dwie trzecie dyrektorów finansowych w Polsce twierdzi, że epidemia SARS-CoV-2 nie zakłóciła płynności finansowej w ich firmach - informuje Deloitte. Jednocześnie dostrzegają oni destrukcyjny wpływ koronawirusa na biznes, co odbije się na przychodach, zatrudnieniu i planowanych inwestycjach.
Perspektywa budowy morskich farm wiatrowych zyskuje dodatkowe znaczenia w czasie kryzysu wywołanego epidemią COVID-19. Oprócz oczywistych argumentów, które stoją za realizacją tych projektów, pojawiają się zupełnie nowe, ponieważ to właśnie polski offshore może być nowym impulsem, a nawet ratunkiem dla wielu firm z branży morskiej w czasach globalnej bessy.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości