Grupy żeglugowe i handlowe wzywają Unię Europejską do przyspieszenia rozwoju nad pracami dotyczącymi wprowadzenia amoniaku i zielonego wodoru jako najlepszych opcji morskich paliw, które umożliwią przemysłowi przyspieszenie dekarbonizacji.
Duński armator Maersk we współpracy z brytyjskim Lloyd's Register przeprowadził badania naukowe i rynkowe z których wynika, iż amoniak, alkohol i biometan mogą być opłacalnymi paliwami, skutecznym źródłem energii oraz redukować emisje gazów cieplarnianych do atmosfery. Transport morski jest odpowiedzialny za 2-3 % globalnej emisji gazów cieplarnianych do atmosfery; ponad to skupia 15% światowego handlu stąd troska nad efektywnością i oddziaływaniem na środowisku wydaje się być jak najbardziej uzasadniona.
Amoniak i wodór to paliwa przyszłości, która mają pomóc w dekarbonizacji żeglugi. Do takiego wniosku doszli członkowie sympozjum zorganizowanego w zeszłym tygodniu przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju