Firma Fortescue, we współpracy z Urzędem Morskim i Portowym Singapuru (MPA), agencjami rządowymi, instytutami badawczymi oraz partnerami branżowymi, przeprowadziła pierwsze na świecie bunkrowanie amoniakiem w połączeniu z olejem napędowym w procesie spalania jako paliwa żeglugowego na pokładzie statku Fortescue Green Pioneer pod banderą Singapuru.
Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
A.P. Moller – Maersk podpisał z chińskim dewelopetem Goldwind kluczowy dokument dotyczący odbioru ekologicznego metanolu, zapewniając sobie paliwo wpisane w ograniczanie emisji CO2 i szukanie alternatyw od paliw konwencjonalnych. Umowa ma obowiązywać przez ponad dekadę i stanowi pierwszą na dużą skalę umowę dotyczącą odbioru ekologicznego metanolu dla światowej żeglugi.
Nowy kontenerowiec zaplanowany do eksploatacji w Europie ma stać się pierwszym na świecie statkiem wykorzystującym czysty amoniak jako paliwo. Yara Clean Ammonia, NorthSea Container Line i Yara International łączą siły, aby zrealizować to przedsięwzięcie. Yara Eyde będzie kursować między Norwegią a Niemcami, tworząc swoją pierwszą bezemisyjną trasę morską na kontynent.
Podczas posiedzenia rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (International Association of Classification Societies, IACS) w Gdańsku odbyły się wybory na nowego przewodniczącego. Na obecną kadencję został wybrany dyrektor ds. ryzyka we włoskim towarzystwie klasyfikacyjnym RINA Roberto Cazzulo.
7 czerwca Nor-Shipping we współpracy z Ocean Hyway Cluster i Maritime CleanTech organizują drugą konferencję Nor-Shipping Hydrogen Conference. W wydarzeniu, które odbędzie się w głównych halach wystawienniczych Nor-Shipping w Lillestrøm, wezmą udział eksperci z całego powstającego łańcucha wartości wodoru, dostarczając wgląd w najnowsze osiągnięcia w zakresie jednego z najbardziej obiecujących „zielonych” paliw przyszłości dla przemysłu morskiego.
Amerykańskie towarzystwo klasyfikacyjne ABS sklasyfikuje zasilany wodorem statek badawczy zamówiony przez Scripps Institution of Oceanography Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego.
Konflikt rosyjsko-ukraiński zmienił krajobraz na globalnym rynku surowców. Zniszczone huty na Ukrainie, embargo na rosyjską ropę, wzrost znaczenia LNG, to wybrane przykłady globalnej układanki będące skutkiem rosyjskiej agresji.
W 2021 roku Grupa Orlen osiągnęła najwyższy zysk netto w swojej historii.
Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju