Na wyspę będącą terytorium nieinkorporowanym USA przybył 11 sierpnia zespół okrętów wchodzących w skład Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare) z lotniskowcem ITS Cavour (CVH 550) na czele. Odbyło się to w związku z zacieśnianiem międzynarodowego partnerstw na Oceanie Spokojnym, zwiększania bezpieczeństwa i niezakłóconej żeglugi oraz udziału włoskich sił zbrojnych w międzynarodowych ćwiczeniach morskich.
Norweski certyfikator DNV potwierdził, że podczas żeglugi w sprzyjających warunkach nowoczesne żagle zapewniają zmniejszenie zużycia energii nawet o 32% podczas pokonywania mili morskiej. Dowodem tego jest ożaglowanie WindWings, zainstalowane na masowcu MV Pyxis Ocean, zarządzanym przez MC Shipping Singapore Branch i wyczarterowanym przez Cargill. Statek ten jakiś czas temu można było zobaczyć w Porcie Gdynia.
Dowództwo operacji EUNAVFOR Atalanta przekazało informację, że porwany przez piratów dzień wcześniej statek został odbity w ramach akcji przeprowadzonej przez okręt wchodzący w skład międzynarodowego zespołu. To drugi taki sukces działań europejskich sił morskich w tym rejonie.
Jemeńscy bojownicy grożą, że będą atakować statki nie tylko na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej. Przywódca ugrupowania, Abdul Malik al-Houthi zapowiedział w telewizyjnym przemówieniu, że operacje skierowane przeciwko statkom będą się eskalować, aby utrudnić nawet trasę morską prowadzącą do Przylądka Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki.
Firma Cargill dzieli się wynikami pierwszego na świecie rejsu oceanicznego napędzanego energią wiatrową. Analiza rejsu ujawnia znaczne oszczędności paliwa, podkreślając potencjał napędu wspomaganego wiatrem we wspieraniu wysiłków branży morskiej na rzecz dekarbonizacji. Statek Pyxis Ocean został sprawdzony po pół roku użytkowania, a działalność rozpoczął od zawinięcia do Gdyni.
Patrolowiec HMS Spey (P234) złożył krótką wizytę w filipińskiej stolicy Manili w ramach swojego rejsu przez Ocean Indyjski i Spokojny. Obecność na wodach Filipin ma być dowodem wsparcia dla państwa zagrożonego przez ekspansję i roszczenia ze strony Chin, które wielokrotnie naruszały wody terytorialne i dopuszczały się prowokacji.
Ruch kontenerowców na Morzu Czerwonym zmniejszył się o 30 proc. w stosunku do listopada ubiegłego roku - poinformował szef wydziału Bliskiego Wschodu i Azji Centralnej Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), Jihad Azour, dodając, że liczba przewozów spadła szczególnie od początku stycznia.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną i powiększają zwyżki z poprzedniego tygodnia. Uwaga inwestorów koncentruje się na tranzycie towarów przez statki na Morzu Czerwonym - podają maklerzy.
Brytyjska agencja ds. operacji handlu morskiego (UKMTO) i brytyjska firma zajmująca się bezpieczeństwem morskim Ambrey poinformowały, że jemeńscy bojownicy Huti zaatakowali statek handlowy w pobliżu cieśniny Bab al-Mandab i nakazali mu skierowanie się do Jemenu. Drugi statek został zaatakowany u wybrzeży Jemenu.
Przeprowadzone na całym świecie badania wykazały, że Morze Śródziemne to obszar, na którym już zagrożone wyginięciem ptaki morskie są najbardziej narażone na kontakt z plastikiem – informuje „Nature Communications”.
Kongsberg Discovery testuje innowacyjny bezzałogowiec do działań podwodnych
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Uroczystość Wielkiego Bloku w CRIST S.A.
Polsko-litewskie rozmowy o inwestycjach transportowych
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego