Przełom II i III dekady XXI wieku oznaczał ogromne zmiany w polskiej Marynarce Wojennej, przede wszystkim uruchamiając nowe programy okrętowe i modernizację potencjału formacji. W kolejnym panelu podczas I Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa omówiono trwające programy, ale też rozwój innych formacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo morskie.
W należącej do Damen stoczni w Galati odbyło się wodowanie trzeciego patrolowca (Offshore Patrol Vessel, OPV) typu Yarmook, przyszłego PNS Yamama (F-274), która wejdzie w skład pakistańskich sił morskich. To kolejny okręt, który powstaje w tej stoczni dla zagranicznego klienta, gdy sama Rumunia ma problem z modernizacją swoich sił morskich.
Nowy patrolowiec został już odebrany przez Morski Oddział Straży Granicznej – poinformował w sobotę na platformie X szef MSWiA Mariusz Kamiński. Jednostka będzie służyć głównie na Morzu Bałtyckim.
Jak donosi portal money.pl, w porcie przy Westerplatte doszło wczoraj do kontrowersyjnej sytuacji. Morski Oddział Straży Granicznej odmówił odebrania od francuskiej stoczni nowego patrolowca.
Po zakończeniu prób morskich z Francji przybyła do Polski nowa jednostka dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Obecnie znajduje się ona przy nabrzeżu nieopodal Kanału Portowego, a w ciągu najbliższych tygodni nastąpi jej oficjalne przekazanie zamawiającemu i wcielenie do służby. Choć to ważny moment dla formacji oraz polskiej branży okrętowej, okazuje się, że nie brakuje tu problemów związanych z całym przedsięwzięciem.
Już jutro z samego rana do portu w Gdańsku wpłynie SG-301 – nowy patrolowiec polskiej Straży Granicznej.
We francuskiej stoczni Socarenam w Calais trwa budowa okrętu patrolowego (OPV), przyszłego SG-301. Jednostka właśnie trafiła do suchego doku celem dokonania poprawek, przed rozpoczęciem prób morskich. W związku z tym zamiast w czerwcu, przekazanie jednostki ma nastąpić w sierpniu.
W drugim postępowaniu przetargowym uruchomionym 13 grudnia 2019 roku. do Morskiego Oddziału Straży Granicznej na dostawę okrętu patrolowego OPV wpłynęły dwie oferty. MOSG chcę zastąpić jeden z używanych obecnie patrolowców SKS-40 Kaper-1 i Kaper-2.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych