Katarzyna Romantowska-Jaskólska to Dyrektorka Zarządzająca Damen Engineering Gdańsk. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl opowiada o perspektywie branży morskiej na zrównoważony rozwój i swoich doświadczeniach w zawodzie.
Pod koniec marca miało miejsce swoiste zakończenie pewnej ery – nie wspominając o nowym początku – kiedy brytyjski operator Tidal Transit kupił swój ostatni, w historii, statek napędzany silnikiem wysokoprężnym – przekonuje Martin Conway, redaktor RINA.
Polski program offshore bez zielonych paliw nie będzie w pełni wydolny i nie spełni wszystkich pokładanych w nim oczekiwań – oceniła podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Olga Sypuła, ekspertka rynku energii, country manager European Energy Polska.
W kolejnych 25 latach wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie - wynika z raportu "Green hydrogen: Energizing the path to net zero" firmy Deloitte. Dzięki wykorzystaniu zielonego wodoru może powstać milion nowych miejsc pracy rocznie do 2030 r. - dodano.
Transformacja energetyczna całej Europy przyspiesza, a proces ten będzie długi i wymagający. Zielona energia to konieczność z punktu widzenia suwerenności Polski i jej interesu narodowego. Skala czekających nas zmian stanowi ogromne wyzwanie finansowe, techniczne i społeczne. Ustawa wiatrakowa procedowana przez nowy rząd oraz postępujące prace nad morskimi farmami wiatrowymi na Bałtyku pozwalają branży wiatrowej z optymizmem spoglądać w przyszłość.
5 i 6 marca młodzież szkół średnich i studenci mieli okazję spotkać się ze 120 wystawcami w czasie 2. Edukacyjnych Targów Kariery EDU OFFSHORE WIND.
Przez dwa dni targowe młodzież szkół średnich i studenci, głównie z województwa pomorskiego mieli okazję spotkać się ze 120 wystawcami w czasie 2. Edukacyjnych Targów Kariery EDU OFFSHORE WIND.
W jaki sposób polskie firmy mogą jeszcze zaistnieć w łańcuchach dostaw dla offshore? Czy kwestia local contentu wciąż jest otwarta, czy może pozostała nam już tylko rola widzów, obserwujących jak międzynarodowi gracze czerpią z naszego rynku? Na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy konferencji Pomorskiej Platformy Offshore.
Z radością ogłaszamy współpracę z firmą Nike w celu zmniejszenia śladu węglowego generowanego przez jej transport morski. Inicjatywa ta płynnie wpisuje się w kompleksową strategię grupy CMA CGM dotyczącą dekarbonizacji, dążąc do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. i wspierając naszego klienta w dekarbonizacji jego łańcucha dostaw. Oznacza to cenny postęp w zaangażowaniu obu firm w zrównoważony rozwój.
Rząd Wielkiej Brytanii zagwarantował 33 miliony GPB ma rozwój zielonej żeglugi i portów. Te jedna z transz programu UK SHORE na który przeznaczono w 2022 r. 206 milionów GPB. W br. dotacje przyznano 33 projektom zgłoszonym przez porty i firmy żeglugowe. Przeznaczone zostaną na nowe technologie mające na celu ograniczenie emisji szkodliwych substancji przez transport morski. Zapewnią również utrzymanie miejsc pracy na obszarach przybrzeżnych i pobudzenie lokalnej gospodarki – podkreśla rząd Wielkiej Brytanii w komunikacie.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości