Wszystko jest sterowane politycznie; jest zamówienie na atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną - ocenił wszczęcie śledztwa przez prokuraturę w Gdańsku były minister Marek Górbarczyk. Jego zdaniem "wszystkie zarzuty są spreparowane".
Pośród oferentów, którzy są zainteresowani dzierżawą Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia i stanęli do nowego przetargu, znalazła się Krajowa Grupa Spożywcza. Politycy od dawna domagali się jej udziału w postępowaniu. Do konkursu stanęły także te same firmy, które składały oferty w poprzednim, odwołanym przetargu, choć w nieco zmienionych konfiguracjach.
Należy zrobić wszystko, aby przekop przez Mierzeję Wiślaną, na który wydano prawie 2 mld zł, był w końcu użyteczny - powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Dodał, że na początku 2025 r rozpoczną się prace pogłębiarskie toru wodnego do portu w Elblągu.
Podczas drugiej edycji Kongresu Polskie Porty 2030, Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl, przedstawia strategiczne plany inwestycyjne dla polskich portów, omawia konieczność rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej oraz podkreśla znaczenie żeglugi śródlądowej i morskiej energetyki wiatrowej dla przyszłości polskiej gospodarki.
Rada Europejska przyjęła rozporządzenie w sprawie transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Inwestycja ta ma znacznie zwiększyć możliwości UE w zakresie budowy zrównoważonej i odpornej sieci transportowej, łączącej jako kręgosłupa rynku wewnętrznego. Obejmuje to silne zachęty do promowania bardziej zrównoważonych rodzajów transportu, postępu cyfryzacji i poprawy multimodalności, a także łączenia różnych rodzajów transportu w ramach jednej podróży w europejskim systemie transportowym.
W Świnoujściu odbyło się spotkanie przedstawicieli biznesu zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej i rady miasta wraz z prezydent Joanną Agatowską. W jego trakcie poruszano różnorodne tematy związane z wizją rozwoju miasta oraz zacieśniania współpracy. W tle pozostają kontrowersje wokół budowy terminala kontenerowego.
Z Finlandii do Polski przybył 12 czerwca specjalistyczny statek przeznaczony do obsługi drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Specjalistyczny statek, który zasili flotę Urzędu Morskiego w Gdyni, będzie wykorzystywany też do utrzymywania torów podejściowych do portów morskich do głębokości 18 metrów.
Władze planują zwiększenie sumy przeznaczonej na inwestycję związaną z przekopem Mierzi Wiślanej. Do dotychczasowych 2 mld zł jest planowane przeznaczenie dodatkowych 160 mln zł, które mają zapewnić dostęp do portu w Elblągu. Przyjęcie uchwały w tej sprawie jest planowane na III kwartał tego roku.
Nowelizacja ustawy o rewitalizacji Odry musi wejść w życie w tym roku - powiedziała PAP wiceminister klimatu i środowiska Urszula Zielińska. Po to, by zapobiec katastrofie ekologicznej, potrzebne jest oczyszczenie Kanału Gliwickiego, zmniejszenie zasolenia wody i renaturyzacja rzeki - dodała.
Prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska poinformowała w mediach społecznościowych, że głębokowodny terminal kontenerowy jest "do poprawki", a także "naruszono lub zignorowano szereg przepisów". Jednocześnie Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceminister Arkadiusz Marchewka w obecności władz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odbyli wizję lokalną w miejscu, gdzie ma powstać ta inwestycja. Terminal ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024