Szlaki lądowe w Afryce są dla migrantów dwukrotnie bardziej niebezpieczne niż trasy wiodące przez Morze Śródziemne – poinformowały w piątek we wspólnym raporcie Organizacja Narodów Zjednoczonych i grupa badawcza Mixed Migration Centre.
Migranci ze środkowego Sahelu i Zatoki Gwinejskiej coraz częściej wybierają na swoją ryzykowną podróż szlak wiodący przez Nawazibu, miasto portowe w północno-zachodniej Mauretanii. Ryzykowną, ponieważ statystycznie dziennie giną na tym szlaku 32 osoby.
Ponad 40 osób zginęło, gdy w Zatoce Adeńskiej wywróciła się łódź płynąca z Półwyspu Somalijskiego do Jemenu; trwają poszukiwania ponad 100 ludzi - poinformowały we wtorek władze jemeńskie. Na pokładzie znajdowali się migranci, głównie z Etiopii, którzy usiłowali dotrzeć do państw Zatoki Perskiej.
Przed sądem na południu Grecji, w którym rozpoczął się proces dziewięciu Egipcjan oskarżonych o spowodowanie katastrofy statku z 700 migrantami na pokładzie, doszło we wtorek rano do starć między policją a osobami przekonanymi o niewinności podsądnych. Są ranni i zatrzymani.
W kilku oddzielnych operacjach marynarce wojennej Senegalu udało się zatrzymać na swoich wodach terytorialnych u wybrzeży stolicy Dakaru i Saint-Louis na północy cztery łodzie przewożące łącznie 554 migrantów, poinformowało jej dowództwo.
Co najmniej pięcioro migrantów, w tym dziewczynka, zginęło w nocy z poniedziałku na wtorek podczas próby dostania się do Wielkiej Brytanii przez kanał La Manche przepełnioną łodzią - podały lokalne władze.
Wietnamczycy stali się w tym roku największą grupą narodowościową nielegalnych imigrantów przedostających się do Wielkiej Brytanii przez kanał La Manche - podał we wtorek dziennik "Daily Telegraph".
Zwłoki 38 migrantów wyłowiono u wybrzeża Dżibuti - przekazała we wtorek Międzynarodowa Organizacja ds. Imigracji (IOM). Nadal nie odnaleziono co najmniej sześciu kolejnych osób. Wśród ofiar śmiertelnych są dzieci.
Włoski Sąd Najwyższy wydał historyczny wyrok w sprawie odepchnięcia migrantów - tak media interpretują decyzję o utrzymaniu wyroku wobec kapitana włoskiego holownika, który po uratowaniu migrantów przekazał ich libijskim służbom. Według sądu nie mógł tego zrobić, bo Libia nie jest krajem bezpiecznym.
Wielka Brytania w niewystarczającym stopniu koordynuje wysiłki z Francją na rzecz zmniejszenia liczby nielegalnych migrantów, przepływających przez kanał La Manche na małych łódkach - wynika z opublikowanego w czwartek raportu francuskiego Trybunału Obrachunkowego.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024