Specjaliści z branży morskiej z 14 małych wyspiarskich państw rozwijających się (small island developing states, SIDS) i krajów najsłabiej rozwiniętych (least developed countries, LDC) dołączą w tym roku do sztandarowego programu szkoleniowego IMO, aby promować globalne przejście na żeglugę o zerowej wartości netto.
Międzynarodowa Izba Żeglugi ( International Chamber of Shipping, ICS), Wspólnota Bahamów i Republika Liberii przedstawiły Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) szczegółową propozycję dotyczącą Funduszu Żeglugi Zeroemisyjnej w celu przyspieszenia przejścia na zerową emisję do 2050 roku. Ma on zachęcać do produkcji i stosowania paliw oraz technologii morskich o zerowej emisji gazów cieplarnianych oraz zapewnić miliardy dolarów na wsparcie transformacji energetycznej w krajach rozwijających się.
Ślad węglowy generowany przez floty działające w transporcie kontenerowym zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. na 10 z 13 najbardziej ruchliwych serwisów liniowych – wynika z najnowszej analizy ekspertów firmy Xeneta. Największe emisje notowano na statkach obsługujących zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych po Daleki Wschód. Pozytywnie wyróżnił się operator Yang Ming, który „stał się „bohaterem emisji” w branży „drugi kwartał z rzędu” – podkreśla Emily Stausbøll z Xeneta.
Sojusz Na Rzecz Czystej Arktyki wyraził zdziwienie, że Komitet Ochrony Środowiska Morskiego MEPC 80 nie podjął zdecydowanych działań aby ocalić Arktykę przed wpływem globalnej żeglugi. Żeglugowcy zdają się nie dostrzegać w pełni zagrożenia jakie płynie z coraz intensywniejszego wykorzystania w handlu i turystyce północnych szlaków morskich.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) w zeszłym tygodniu przyjęła zmienioną strategię dekarbonizacji globalnej żeglugi na szczycie klimatycznym Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC 80) w Londynie. Nowa strategia zakłada dostosowanie sektora do celu porozumienia paryskiego w zakresie ocieplenia klimatu o 1,5ºC, ale grupy ekologiczne skrytykowały "niejasne zobowiązania", które zostały uzgodnione.
Państwa członkowskie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), zebrane na posiedzeniu Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC 80), przyjęły strategię na 2023 roku w sprawie redukcji emisji gazów cieplarnianych ze statków, z ulepszonymi celami w zakresie dekarbonizacji żeglugi.
Aurelia Green Ship Concept Design zaprezentowała nowy projekt statku całkowicie zasilanego wodorem, który stanowi wyzwanie dla przyszłości branży ekologicznego projektowania. Certyfikat AiP (Approval in Principle) został wydany przez RINA na podstawie nowo opublikowanych zasad klasyfikatora dla statków napędzanych wodorem oraz przewodnika dotyczącego zatwierdzania co do zasady nowych technologii.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) osiągnęła porozumienie w sprawie zwiększenia ochrony Morza Śródziemnego poprzez znaczne zaostrzenie przepisów dotyczących spalin pochodzących ze statków. Nowe normy dotyczące paliw żeglugowych mają zmniejszyć emisję tlenków siarki na Morzu Śródziemnym o 80 proc.
MSC Cruises, część szwajcarskiego konglomeratu MSC Group, zorganizowała ceremonię nadania nazwy swojej najbardziej zaawansowanemu technologicznie i ekologicznemu statkowi wycieczkowemu, zbudowanemu we Włoszech.
Nowy statek pożarniczy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Strażak-28 to jednostka zbudowana w stoczni Remontowa Shipbuilding SA. Firma Airmech dostarczyła i uruchomiła na statku oczyszczalnię ścieków Ecomar 20 S włoskiego producenta Tecnicomar. Strażak-28 to jednostka o długości 29,2 m, szerokości 10,47 m oraz planowanej załodze ośmiu osób.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024