Przewoźnik zajmujący się transportem samochodów Höegh Autolines chwali się przejęciem od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry w Jiangsu pierwszego statku z nowej serii Höegh Aurora. Ma to być przełomowa jednostka typu PCTC, przeznaczona do transportu samochodów osobowych i ciężarowych.
Nowy nabytek firmy Höegh Autoliners, Höegh Aurora, niedługo rozpocznie działalność komercyjną po ceremonii chrztu. Ma to być obecnie największy na świecie statek do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych (PCTC). Oprócz swoich rozmiarów ma wyróżniać się właściwościami, wpisanymi w wizję dekarbonizacji żeglugi.
Zainteresowani udziałem w tegorocznej edycji konferencji na morzu Rejs z GospodarkaMorska.pl mogą już rejestrować się na stronie wydarzenia. Nie warto zwlekać z decyzją – liczba miejsc jest ograniczona, chętnych nie brakuje, a pierwszy etap rejestracji kończy się 16 sierpnia.
Geopolityka, gospodarka, technologia – wszystkie czynniki, które wpływają na funkcjonowanie branży morskiej zmieniają się niemal z miesiąca na miesiąc. Jak powinna wyglądać ewolucja stoczni? W jaki sposób mają odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Czy sytuacja geopolityczna wymusi większą rywalizację, czy większą współpracę? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poszukamy w branżowym gronie podczas tegorocznej edycji konferencji na morzu „Rejs z GospodarkaMorska.pl”.
Firma MAN Cryo dostarczyła system zasilania paliwem gazowym w postaci ciekłego wodoru do 118,8-metrowego superjachtu zbudowanego przez Feadship, holenderskiego projektanta i budowniczego. Nowy jacht nazwany "Project 821" jest wyposażony w zbiorniki ciekłego wodoru pod pokładem i system odparowywania, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży.
Duńska firma poinformowała, że rodzime przedsiębiorstwo z branży energetycznej będzie aktywnym uczestnikiem sierpniowej uroczystości nadania nazwy nowego statku napędzanego ekologicznym metanolem. To kolejna jednostka w charakterystycznym kolorze określanym jako "blue maersk", która będzie realizować transport kontenerowy, będąc jednocześnie bezemisyjną i co za tym idzie przyjazną dla środowiska.
Firma MAN Cryo została zakontraktowana przez Torghatten Nord A/S, norweskiego przewoźnika promowego, do pracy nad przedsięwzięciem obejmującym projektowanie i inżynierię dwóch nowych promów RoPax napędzanych wodorem. Projekt wynika z inicjatywy norweskiego rządu, aby główne statki obsługujące wymagającą przeprawę między kontynentem a Lofotami stały się bezemisyjne.
Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
Firma Crowley zapowiedziała, że w 2025 roku przyjmie do działalności cztery statki klasy Advance, wyposażone w innowacyjny napęd LNG. Otrzymają nazwy Quetzal, Copan, Tiscapa i Torogoz. Mają wzbogacić flotę przedsiębiorstwa, obsługujące porty w Ameryce Północnej i Środkowej.
Holenderski koncern poinformował o o współpracy z niemiecką firmą Optonaval przy projekcie budowy fregat określanych jako F126. W ramach budujemy cztery nowe fregaty dla niemieckiej marynarki wojennej. Optonaval z Hamburga w Niemczech zaprojektuje, wyprodukuje i będzie nadzorował system wspomagania lądowania i widoczności dla śmigłowca (Helicopter Visual Landing Aid System, HVLAS), który ułatwi bezpieczne operacje śmigłowców zarówno w dzień, jak i w nocy.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju