Stany Zjednoczone potępiły w sobotę czasu miejscowego "niebezpieczne i eskalacyjne" działania Chin przeciwko - jak określił w swoim oświadczeniu Departament Stanu - legalnym filipińskim operacjom na Morzu Południowochińskim.
Władze Chin i Filipin oskarżyły się wzajemnie o celowe doprowadzenie do zderzenia okrętów straży przybrzeżnej na Morzu Południowochińskim. Kolizja, do której doszło w sobotę w pobliżu Ławicy Sabina, była piątą konfrontacją na spornych wodach w ciągu miesiąca.
Nieopodal singapurskiego portu, jednego z najbardziej ruchliwych na świecie, doszło do kolizji miedzy dwoma tankowcami. W wyniku tego na jednym ze statków pojawił się dym. Do akcji natychmiast wysłano służby ratunkowe oraz jednostki marynarki wojennej.
KS AMW Iskra Gdynia wygrywa drugą rundę 1 Ligi Polskiej Ligi Żeglarskiej rozegraną w Sopocie tuż przy molo. Pozostałe miejsca na podium zajęły załogi Onboard Poznań i Sztorm Grupa Warszawa. Liderem rankingu w walce o awans do Ekstraklasy pozostał Onboard.
W środę wieczorem na wodach terytorialnych Gibraltaru łódź patrolowa hiszpańskiej Guardia Civil Rio Belelle M55 rozbiła się o słupek oświetlenia pasa startowego. Z początkowych relacji wynikało, że do wypadku mogło dojść w wyniku pościgu, a po zderzeniu było słychać strzały z broni palnej. Dzisiaj teorie te zdementował przedstawiciel hiszpańskiego rządu.
Ostatni miesiąc pierwszego kwartału roku to nie tylko nadal napięta sytuacja międzynarodowa na wielu akwenach świata, skutkująca ograniczonym bezpieczeństwem żeglugi i pierwszymi śmiertelnymi ofiarami wśród cywilnych marynarzy, ale również jedna z największych katastrof z udziałem statku handlowego w ostatnich latach. Zderzenie dużego kontenerowca oceanicznego z mostem w Baltimore USA, bo o tym wypadku mowa będzie miało szereg wielopłaszczyznowych konsekwencji.
Pierwszy miesiąc roku to okres wielu różnorodnych niebezpiecznych zdarzeń szkodowych, które pojawiły się w międzynarodowej żegludze. Oprócz zwyczajowych szkód wynikających z niebezpieczeństw morza (ang. perils of the sea) wzrastały zagrożenia ryzykami wojny (ang. war risks) w najbardziej zapalnych obecnie regionach świata. Wysokie zagrożenie nadal występowało na Morzu Czarnym. Dalsza intensyfikacja niebezpieczeństw postępowała na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
Tajwański statek rybacki Sheng Feng 12 stracił cały dziób w zderzeniu z masowcem u wybrzeży Filipin, ale nie tylko nie zatonął, ale nawet załoga zdołała doprowadzić go bezpiecznie do portu. Wideo opublikowała Filipińska Straż Przybrzeżna.
Technologie satelitarne wspomagają w śledzeniu zbiornikowców z nielegalną ropą. Windward w najnowszych statystykach podaje, że zidentyfikował już około 1100 statków, które stanowią „ghost ships”. Rosnąca ilość „statków duchów” w światowej flocie skoncentrowana jest na obsłudze nielegalnego handlu ropą naftową i zbożami.
25 sierpnia w porcie Fuao na wyspach Matsu na Tajwanie, prom New Taima zderzył się z holownikiem Timp No.13302. Holownik zatonął po zaledwie pół godzinie od kolizji.
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu