Sezon letni 2024 w Porcie Morskim Kołobrzeg to czas pełen atrakcji, który przyciągnął zarówno mieszkańców, jak i licznych turystów z całego kraju i zagranicy. Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg z satysfakcją podsumowuje ten intensywny okres, który okazał się być jeszcze lepszy niż w ubiegłym roku, przynosząc wzrost liczby odwiedzających oraz wzbogacenie oferty kulturalno-rekreacyjnej.
W tym roku dominującym ładunkiem docierającym do Portu Morskiego Kołobrzeg jest kruszywo. Przypływa ze Skandynawii, ostatnio z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Materiał produkowany z naturalnych skał poddanych kruszeniu, doskonale sprawdza się w budownictwie drogowym i kolejowym. Z Kołobrzegu odbierają go firmy drogowe i budowlane całego regionu.
W pierwszym półroczu tego roku, w Porcie Handlowym w Kołobrzegu, odnotowano zdecydowanie lepszy wynik niż w analogicznym okresie 2023 roku. Wzrost wolumenu przeładunków sięgnął 30%, a dominującym ładunkiem było kruszywo.
Do kołobrzeskiego portu zawinął 6 sierpnia flagowy żaglowiec Polskiego Związku Żeglarskiego, biorący udział w regatach The Tall Ships Races. Znajdował się w drodze ze Szczecina do Gdyni. Jednostka zatrzymała się w Marinie Solnej.
Firma Interparking rozpoczęła budowę wielopoziomowego parkingu w kołobrzeskim porcie. Będzie w nim miejsce dla 365 aut. Inwestycję realizuje Zarząd Portu Morskiego, ale sfinansuje ją Interparking, czołowy inwestor parkingowy w Europie.
W związku z sezonem letnim Zarząd Morskiego Portu Kołobrzeg zachęca do skorzystania z oferty Portu Pasażerskiego w postaci rejsów po Bałtyku.
Za nieprawidłowe parkowanie strażnicy miejscy w Świnoujściu wystawili od maja 340 mandatów, a w Kołobrzegu ponad 800. Kilkuset kierowców otrzymało upomnienia. Władze nadmorskich kurortów apelują o korzystanie z wyznaczonych, także bezpłatnych, parkingów.
Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg podsumował przeładunki w Porcie Handlowym w pierwszej połowie 2024 roku. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego odnotowano wzrost sięgający blisko 30 procent.
W Kołobrzegu czwarty rok z rzędu uruchomiony został Portowy Tramwaj Wodny. Jest to kontynuacja działalności atrakcji turystycznej oraz promocja portu morskiego Kołobrzeg jako obiektu turystycznego, a także promowanie turystyki morskiej.
Małe porty morskie, tak jak te o podstawowym znaczeniu, powinny zostać uznane za infrastrukturę krytyczną. Ich rozwój i przygotowanie do MEW, może przyspieszyć centralny fundusz, a Urzędom Morskim trzeba zwiększyć budżety na bieżące utrzymanie dostępności do portów. Takie postulaty padły w Kołobrzegu, podczas wyjazdowego posiedzenia senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego Administracji Państwowej.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowic zagrozenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku