W pierwszym kwartale 2024 r. marynarze statków handlowych byli bardziej zadowoleni z pracy i warunków pracy niż w 2023 r. - wynika z najnowszego raportu Seafarers Happiness Index (SHI), który co kwartał publikuje Mission to Seafarers.
Bezpieczeństwo transportu morskiego jak nigdy dotąd, jest dziś istotnym problemem spedytorów, gestorów ładunków, operatorów transportu morskiego. Bezpieczeństwo i kontrola dostaw stały się podstawowym zagadnieniem osób odpowiedzialnych za zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw. Operatorzy flot i ich klienci będą mogli już niedługo korzystać ze zintegrowanego systemu łączności, który zapewni dopływ informacji w czasie rzeczywistym.
Najnowszy Seafarers Happiness Index zawiera niepokojące informacje. III kwartał br. to kolejny kwartał, w którym odnotowano tendencję spadkową zadowolenia marynarzy statków handlowych z pracy na morzu.
Zawód marynarza na statku handlowym, rybackim, jednostce offshore czy holowniku w porcie wciąż pozostaje zawodem niebezpiecznym. Pomocy na morzu czasami wymagają również pasażerowie cruiserów, promów oraz żeglarze. Nie wszyscy użytkownicy transportu morskiego wiedzą, że od wielu lat znajdują się pod obserwacją systemów satelitarnych, a nawet pojedynczy windsurfer może liczyć na lokalizację i pomoc morskich ratowników lub załóg statków.
W pierwszym kwartale br. spadło zadowolenie z uprawiania zawodu i warunków pracy marynarza informuje organizacja Mission to Seafarers. Z badań wynika, że poziom zadowolenia z pracy na morzu zmalał w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Najniżej oceniają swoją branżę marynarze pływający na drobnicowcach, najwyżej zamustrowani na zbiornikowce. Najbardziej zadowoleni z pracy na morzu są pracownicy cateringu, a najmniej stażyści.
Usługa Inmarsat Maritime zapewni wymaganą szybkość, niezawodność i redundancję w celu wsparcia AHTI, które testuje technologię pozwalającą poprawić efektywność statku i zużycie energii.
W związku ze zbliżającym się międzynarodowym ćwiczeniem Baltops, do Gdyni wszedł 27 maja br. niszczyciel min należący do Marynarki Wojennej Francji (Marine nationale). To już trzecia w przeciągu ostatnich dwóch tygodni wizyta jednostki należącej do państwa NATO.
W czasie Nor-Shipping 2023 Kongsberg zaprezentuje potencjał rozwoju innowacji w przemysłach morskich, ze szczególnym naciskiem na umocnienie wiodącej pozycji na świecie w morskiej energetyce wiatrowej – zapowiada Geir Håøy, dyrektor generalny Grupy Kongsberg.
Rynek zastosowań informatycznych na rzecz dekarbonizacji osiągnął wartość 11 mld USD i dynamicznie rośnie. Technologie informatyczne mają znaczący wpływ na zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania statków na środowisko naturalne – twierdzą eksperci Thetius i Inmarsat Maritime i wytyczają 3 kroki cyfrowej dekarbonizacji.
Rozwiną się nowe technologie, zwiększy zanieczyszczenie środowiska i przekręty. 2022 będzie rokiem intensywnego wprowadzania w gospodarce morskiej nowych technologii – wynika z analizy Su Yin Anand i Tabithy Logan, współzałożycielek The Captain’s Table. Będzie również okazją do wykorzystywania technologii do nielegalnych działań i omijania prawa – ostrzega Windward.
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore