Przy założeniu utrzymania się do końca tego roku wysokich cen transportu morskiego, inflacja bazowa będzie wyższa w najbliższych kwartałach o 0,3 pkt. proc. - prognozują analitycy z Banku Pekao. Zauważyli, że średnia cena transportu 40-stopowego kontenera wzrosła o ponad 120 proc. od początku roku.
Podczas konferencji PSEW w Świnoujściu, Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat wyzwań i postępów w rozwoju morskich farm wiatrowych w Polsce.
Biały Dom sprzeciwia się planom resortu finansów USA nałożenia sankcji na dodatkowe ok. 80 rosyjskich tankowców z floty cieni wywożących rosyjską ropę po cenach powyżej nałożonego przez G7 limitu - podał "Washington Post". Powodem mają być obawy o inflację i wyborcze szanse prezydenta Joe Bidena.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
W siedzibie Pracodawców Pomorza zorganizowano we współpracy z konsorcjum Equinor i Polenergii spotkanie informacyjno-networkingowe, podczas którego branżowi specjaliści przybliżyli perspektywy i wyzwania morskiej energetyki wiatrowej w naszym kraju.
Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Zapraszamy na wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem na temat morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Globalny handel morski węglem przyspieszył w ostatnich miesiącach 2023 r. i powrócił do poziomu obrotów sprzed pandemii. W okresie styczeń–grudzień 2023 r. światowe przewozy węgla morzem wzrosły o 6% r/r do 1 341,2 mln ton (bez kabotażu), na podstawie danych dotyczących śledzenia statków z AXS Marine – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. W ubr. wzrósł również światowy popyt na stal do 1,8% w 2023 r. do 1,814 mld ton. i w 2024 r. o 1,9% – czytamy w lutowym raporcie Światowego Stowarzyszenia Stali (WSA - Worldsteel).
Niedawna uroczystość położenia stępki pod prototypową, wielozadaniową fregatę programu „Miecznik” wzbudziła niemałe emocje z racji na znaczenie tej inwestycji dla branży okrętowej oraz polskiej Marynarki Wojennej. W rozmowie z Cezarym Cierzanem, dyrektorem Departamentu Technologii Morskich Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., przybliżamy historię tego przedsięwzięcia.
Ożywienie gospodarki chińskiej ostatnich 3 kwartałach 2023 r. jest sygnałem dla wielu gospodarek, że handel światowy się ożywi, a wraz z nim ożyje transport morski i porty. Takie wnioski można wyciągnąć na podstawie utrzymujących się pozytywnych symptomów wzrostu aktywności we wszystkich wiodących obszarach gospodarki. Dzieje się tak pomimo, a może nawet w wyniku nałożonych przez Stany Zjednoczone sankcji.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie