Promy Viking Line, obsługujące trasę do Turku, zredukują swoje emisje o 90%, gdy po raz pierwszy przez cały tydzień będą zasilane wyłącznie biogazem. Podczas tygodnia, który rozpocznie się 29 sierpnia fińskim Dniem Morza Bałtyckiego, Viking Glory i Viking Grace zademonstrują, jak ma wyglądać przyszłość pierwszego ekologicznego korytarza żeglugowego na tym akwenie.
Dynamiczny rozwój gospodarek krajów rozwijających się spowodował szybki rozwój portów i handlu morskiego, zmieniła się struktura środków transportu morskiego – podkreśla UNCTAD w najnowszym raporcie. Kraje Dalekiego Wschodu stały się kluczowymi graczami w globalnych łańcuchach wartości. Wraz z dynamicznym rozwojem produkcji pojawiły się również negatywne zjawiska. Szybko wzrosła emisje CO2 i szkodliwych substancji, środowisko zostało zanieczyszczone tworzywami sztucznymi i odpadami chemicznymi.
Należąca do włoskiego koncernu Fincantieri stocznia Bay Shipbuilding dostarczyła firmie Crowley największą w USA jednostkę spełniającą wymogi ustawy Jonesa, bunkrową barkę LNG o nazwie Progress.
Przewoźnik zajmujący się transportem samochodów Höegh Autolines chwali się przejęciem od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry w Jiangsu pierwszego statku z nowej serii Höegh Aurora. Ma to być przełomowa jednostka typu PCTC, przeznaczona do transportu samochodów osobowych i ciężarowych.
Temperatura wody wokół Wielkiej Rafy Koralowej wzrosła w ciągu ostatniej dekady do poziomu najwyższego od 400 lat, co zagraża tej największej rafie świata – ostrzegli naukowcy w opublikowanym w czwartek raporcie.
Dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia do optymalizacji planowania tras o nazwie OptiCruise, w 2026 roku gigant w branży żeglugi turystycznej MSC Cruises planuje zredukować emisję CO2 wszystkich statków ze swojej floty nawet o 15%.
Norwegia planuje wdrożyć niskoemisyjny i zielony wodór na dużą skalę we wszystkich trudnych do dekarbonizacji sektorach w kraju oraz wesprzeć transformację energetyczną w Europie i na świecie. Zarówno unijna jak i norweska strategia wodorowa, uznają ten surowiec za niezbędny do osiągnięcia społeczeństwa o zerowej emisji netto do 2050 r. W Polsce mamy strategię, kilka dolin wodorowych i parę stacji tankowania szarym wodorem.
Przygotowania do instalacji farmy Baltic Power nabierają tempa, a w tym procesie istotną rolę odgrywają rodzime przedsiębiorstwa. W Gdańsku i Gdyni powstają stacje elektroenergetyczne, które będą odbierać energię z turbin i przesyłać ją na ląd, a w Kluczborku - dźwigi stacji morskiej. Tzw. local content w całym cyklu pracy farmy ustalono na rekordowym poziomie, przekraczającym 20 proc.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem kolejnego tygodnia 2024 [CW29'24] w żegludze morskiej.
Na Pomorzu powstają stacje elektroenergetyczne, które pozwolą odebrać energię z turbin morskiej farmy wiatrowej Baltic Power i przesłać ją na ląd - poinformował w środę Orlen. Inne ważne elementy tej inwestycji powstają w fabrykach m.in. w Szczecinie, Kluczborku i Żarach.
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?