• <
mewo_2022
nauta_2024
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór wniosków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - komponent E, Inwestycja: E2.1.3. Celem konkursu jest wybór projektów obejmujących transport intermodalny - terminale drogowo-kolejowe zlokalizowane na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i zakup 200 sztuk taboru do przewozów intermodalnych. Łączna kwota na te inwestycje to prawie 781,6 mln zł.

17.05.2024, 10:03
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

20 lat Polski w UE. Transformacja sektora energetycznego

W ciągu 20 lat obecności w UE cały sektor energetyczny uległ znaczącej transformacji. Kolejne unijne regulacje przełożyły się na zmiany strukturalne, własnościowe i rynkowe. Spadł udział węgla w produkcji energii, wzrósł udział OZE i pozycja rynkowa odbiorców.

30.04.2024, 11:18
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Zielona transformacja transportu morskiego w UE. 2 mld EUR dla innowatorów

CLIA Europe, ECSA, ESPO, FEPORT, SEA Europe i WaterborneTP zorganizowały w Brukseli dzień informacyjny UE dotyczący Funduszu Innowacji dla sektora transportu wodnego. W spotkaniu wzięło udział około 300 uczestników z sektora transportu wodnego. Byli przedstawiciele biznesu i administracji, którzy są zainteresowani wdrażaniem transportu zeroemisyjnego przy wsparciu funduszy z UE.

30.03.2024, 12:07
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Morski alarm w Brukseli. Klastry morskie przeciw dziurom w dekarbonizacji

Komisja Europejska walcząc z ociepleniem klimatu, urodziła „dziecko” w postaci opłat ETS. Okazało się, że w ten sposób „wylała dziecko z kąpielą” do Morza Śródziemnego. W tym miesiącu system handlu uprawnieniami do emisji CO2 w żegludze morskiej był przedmiotem intensywnych dyskusji prowadzonych przez Malta Maritime Forum (MMF).

18.11.2023, 20:18
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mega statki odpłyną z portów UE unikając opłat ETS. Czy ominą również Morze Północne i Bałtyk?

Malta Maritime Forum wyraziło zaniepokojenie „bezpośrednim ryzykiem” prognozując, że operatorzy żeglugowi wycofają się z Malty w wyniku wprowadzenia w przyszłym roku przez Unię Europejską podatku ekologicznego.

13.11.2023, 12:44
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Jaki wpływ może mieć EU ETS na europejskie porty?

Europejskie Stowarzyszenie Właścicieli Holowników (ETA) zaapelowało do Komisji Europejskiej o podejmowanie skutecznych działań w celu uniknięcia przesuwania ładunków z portów Unii Europejskiej do sąsiednich krajów, co mogłoby prowadzić do niekontrolowanego wzrostu emisji dwutlenku węgla w żegludze. Taka sytuacja jest realna w kontekście włączenia przewoźników morskich w system handlu uprawnieniami do emisji CO2 (ETS EU).

07.11.2023, 10:18
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

W UE pilna potrzeba odbudowy sektora wydobywczego i przetwórstwa surowców

O pilną odbudowę unijnego sektora wydobywczego oraz przemysłu przetwórczego surowców krytycznych zaapelowali sygnatariusze ogłoszonej w czwartek w Katowicach Rezolucji Surowcowej. Chcą też dostosowania tempa osiągania celów Zielonego Ładu do warunków rynkowych.

26.10.2023, 11:51
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

OceanScore i RWE łączą siły, aby zmniejszyć ryzyko emisji dzięki rozwiązaniu do zarządzania systemem EU ETS w żegludze

Zintegrowane rozwiązanie umożliwiające operatorom statków zarówno zarządzanie zobowiązaniami związanymi z emisjami, jak i handel uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla w ramach nadchodzącego reżimu EU ETS dla żeglugi zostało uruchomione przez firmę OceanScore, specjalizującą się w danych morskich.

31.08.2023, 08:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Grecki Klaster Żeglugowy płynie cała naprzód. Światowa potęga w masowcach i zbiornikowcach ropy i gazu

Grecki Klaster Morski płynie cała naprzód. Jego fundamentem są armatorzy. Grecy stawiają na statki nowoczesne i coraz większej nośności. Wybrali rynek masowców i zbiornikowców, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Dzięki wejściu na rynki o dużej rentowności możliwe są inwestycje tonażowe i dominacja w wybranych sektorach.

15.08.2023, 21:51
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kosztowna emisja CO2 dla zbiornikowców i kontenerowców. 8,4 mld EUR do 2026 r. wydadzą operatorzy flot handlowych

W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.

07.07.2023, 20:34

Dziękujemy za wysłane grafiki.