Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
Firma Crowley zapowiedziała, że w 2025 roku przyjmie do działalności cztery statki klasy Advance, wyposażone w innowacyjny napęd LNG. Otrzymają nazwy Quetzal, Copan, Tiscapa i Torogoz. Mają wzbogacić flotę przedsiębiorstwa, obsługujące porty w Ameryce Północnej i Środkowej.
Pierwszy w USA w pełni elektryczny holownik, eWolf, przechodzi próby morskie, jak poinformował armator, Crowley Corporation.
Crowley i Carbon Ridge, wiodący deweloper modułowych pokładowych rozwiązań do wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (OCCS), przy wsparciu ze strony programu U.S. Maritime Administration (MARAD) Maritime Environmental and Technical Assistance (META), zainicjowały zaawansowany, pilotażowy projekt mający na celu zmniejszenie wpływu na emisje przy użyciu międzynarodowego kontenerowca Crowley's Storm.
Crowley i BWX Technologies nawiązały współpracę w ramach protokołu ustaleń dotyczącego koncepcji statku, który ma posiadać potencjał do wytwarzania alternatywnej energii o zerowej emisji dwutlenku węgla. Ponadto innowacyjna jednostka ma spełniać potrzeby dostarczania prądu w zakresie bezpieczeństwa energetycznego w trakcie konfliktów i katastrof.
Amerykańska firma Crowley, zajmująca się rozwiązaniami w zakresie łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, zainwestowała w Tugdock, twórcę pierwszego na świecie pływającego suchego doku znanego jako Tugdock Submersible Platform (TSP).
ABB zostało wybrane jako dostawca systemu napędowego dla pierwszego holownika elektrycznego Crowley, który jest obecnie w fazie rozwoju.
Crowley ogłosił plany budowy i eksploatacji w pełni elektrycznego holownika w Stanach Zjednoczonych.
Wschodzący rynek morskiej energetyki wiatrowej w USA, potrzebuje wsparcia, i z takim przychodzą dwaj giganci. Amerykańska firma Crowley i duńska firma żeglugowa ESVAGT łączą siły, aby zbudować i obsługiwać specjalnie jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych zgodne z Jones Act.
To niesamowite, że na rafie koralowej są ryby, które urodziły się podczas II wojny światowej, przeżyły Beatlesów, loty w kosmos i nadal żyją w zaśmieconych plastikiem oceanach.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri