Dziś rano do Nabrzeża Francuskiego po raz kolejny w tym roku zawinął Celebrity Silhouette – największy cruiser tego sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia.
Sezon na zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdynia w pełni. Dziś przy Nabrzeżu Francuskim można było podziwiać największą jednostkę, jaka tego lata pojawi się w Gdyni – Celebrity Silhouette.
W stoczni Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire we Francji odbyła się uroczystość położenia stępki pod kolejny statek wycieczkowy należący do Celebrity Cruises, Celebrity Xcel. Jednostka serii Edge wpisuje się w wizję dekarbonizacji żeglugi pasażerskiej, posiadając najnowocześniejsze rozwiązania służące ograniczeniu emisji CO2, do których zalicza się m.in. napęd na metanol.
Jason Liberty został w styczniu br. mianowany przez Radę Dyrektorów przewodniczącym Rady Cruise Lines International Association (CLIA). To wiodąca organizacja stowarzyszająca branżę rejsów wycieczkowych. Jason Liberty jest prezesem i dyrektorem generalnym Royal Caribbean Group.
Jedna z czołowych firm z turystycznej branży żeglugowej inwestuje w nowe jednostki dla swojej floty, co wiąże się również z odrabianiem strat po pandemicznym okresie. To pierwsze duże statki wycieczkowe zamówione przez od ponad trzech lat, gdy wybuchła pandemia COVID-19. Zaplanowane jednostki klasy World mają być trzecie co do wielkości na świecie.
Globalna firma energetyczna Shell poinformowała w środę o pierwszej w Porcie Gibraltar operacji bunkrowania statku wycieczkowego paliwem LNG. Bunkrowanie zostało przeprowadzone we współpracy z Royal Caribbean Group, Anthony Veder i Zarządem Portu Gibraltar. Statkiem bunkrującym był zbudowany w Gdańsku Coral Methane.
Royal Caribbean podpisało rekordową, 50-letnią umowę z „rejsową stolicą świata” - hrabstwem Miami-Dade. Warunki porozumienia są korzystne zarówno dla hrabstwa, jak i dla firmy wycieczkowej, która od ponad półwiecza ma port macierzysty w Miami.
Niemiecka firma RWO ukończyło instalacje swojego zaawansowanego systemu uzdatniania wody nowej generacji (Advanced Water Treatment System, AWTS). Został on zainstalowany na statkach klasy Solstice, do których należą Celebrity Silhouette i Celebrity Reflection.
Za trendami na rynkach frachtowych i czarterowych podążają rynki tonażowe: kupna – sprzedaży jednostek używanych, zamówień na nowe budowy a także złomowań okrętowych. Aktywności jest ogólnie rzecz biorąc mniej, ale bywają tygodnie nieznacznych wzrostów. Armatorzy i inwestorzy żeglugowi starają się na bieżąco reagować na aktualną i przewidywaną sytuację, analizując zarówno podaż jak i popyt na różne klasy i typy jednostek pływających.
Ostatnie tygodnie pokazywały nadal sporą ilość zamówień nowych jednostek w ujęciu globalnym, tzn. dotyczącym wszystkich sektorów. W skali rok do roku październik odznaczył się ilością zamówień większą aż o 89% niż w tym samym miesiącu roku 2020. Jednakże ten sam miesiąc w porównaniu do września roku bieżącego, to już około 15% zamówień mniej (123 statki do 104 jednostek). W transakcjach dotyczących statków „z drugiej ręki” również jak na razie było sporo aktywności.
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?