Turystyka nad polskim morzem przechodzi dynamiczne zmiany. Duże hotele z kompleksowymi atrakcjami cieszą się pełnym obłożeniem, podczas gdy mniejsze pensjonaty borykają się z brakiem klientów. Turyści coraz częściej wybierają krótsze wyjazdy i większe kurorty, które oferują więcej atrakcji niezależnie od pogody. Rozbieżne opinie przedsiębiorców wskazują na konieczność dostosowania oferty turystycznej do nowych trendów.
Kapryśna pogoda i chude portfele Polaków to zabójcza mieszanka dla rodzimej branży turystycznej, wciąż poturbowanej po pandemii. Choć do pierwszego dzwonka zostało jeszcze kilka dni, hotelarze podsumowują mijające wakacje w nienajlepszych nastrojach. Krajowe urlopy były krótkie - średnio 3,5 doby - wynika z analizy platformy Nocowanie.pl. Bez kolejnego bonu turystycznego lub innego mechanizmu wsparcia, rodzimą branżę może czekać kryzys - alarmują eksperci.
Dzięki transakcjom przy użyciu Polskiego Bonu Turystycznego, pomorscy przedsiębiorcy z sektora turystycznego otrzymali do tej pory ponad 373 mln złotych. W całym kraju kwota takich transakcji przekroczyła 1,9 mld złotych.
Na innowacje i internacjonalizację. Wsparcie finansowe w ramach projektu ELBE Eurocluster
Władze Szwecji zdecydowały o ochronie wraku żaglowca odkrytego przez Polaków
MSC Cruises planuje zredukować emisję CO2 całej floty wycieczkowców nawet o 15%
Żeglarskie emocje już od 9 sierpnia podczas PGE Baltica Charlotta Days Ustka
Żandarmeria Wojskowa wydała komunikat w sprawie zaginionego w Bałtyku żołnierza
Meyer Werft wyprowadza na wodę napędzany LNG wycieczkowiec Disney Treasure