• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Viking Energy na amoniaku. Wärtsilä i Eidesvik tworzą przyszłość żeglugi

Wärtsilä i Eidesvik Offshore zbliżają się do kluczowej fazy swojego rewolucyjnego przedsięwzięcia: konwersji jednostki zaopatrzeniowej platform wiertniczych (Platform Supply Vessel - PSV) Viking Energy na napęd amoniakowy. Planowana modernizacja uczyni Viking Energy pierwszym statkiem na świecie w pełni napędzanym amoniakiem, wyznaczając nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji w żegludze.

27.08.2024, 15:22
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

CRIST i StoGda laureatami europejskiej nagrody CEMT 2018 za hybrydowy prom ELEKTRA (foto, wideo)

Stocznia CRIST i biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering laureatami nagrody CEMT 2018 za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskich przemysłów morskich. Wyróżnienie przyznano za opracowanie projektu i wykonanie pierwszego w Unii Europejskiej w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym o nazwie ELEKTRA. Nagroda została wręczona we wtorek w Gdyni podczas drugiego dnia II Forum Wizja Rozwoju.

26.06.2019, 04:16
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Nowoczesny prom z Polski otrzymał nagrodę „Ship of the Year”

ELEKTRA, nowoczesny hybrydowy prom z Polski, z międzynarodową nagrodą „Ship of the Year”. To cenione wyróżnienie przyznawane co roku przez jury składające się z międzynarodowych ekspertów, które nominuje do konkursu wyjątkowe jednostki, a następnie – przez głosy publiczności na stronie konferencji Sulfur Cap 2020. Prom zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda i zbudowany w stoczni CRIST w Gdyni rywalizował z Cardissą – największym na świecie metanowcem Shella, oraz z Christophem de Margerim – nowoczesnym tankowcem Sovcomflot.

23.04.2018, 09:23
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowoczesny hybrydowy prom z Polski nominowany do nagrody „Ship of the Year”

Nowoczesny hybrydowy prom z Polski nominowany do nagrody „Ship of the Year” w plebiscycie Marine Propulsion Awards. ELEKTRA zaprojektowana przez biuro projektowe StoGda i zbudowana w stoczni CRIST w Gdyni rywalizuje m.in. z jednostką Shella Cardissa – największym na świecie metanowcem. Głosowanie trwa do 19 marca.

09.03.2018, 10:37
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chrzest P 310 ELEKTRA – nowoczesnego hybrydowego promu ze stoczni CRIST (wideo)

Oficjalna ceremonia chrztu jednostki P310 ELEKTRA odbyła się 29 maja w Turku w Finlandii. Hybrydowy prom typu „double-ended ferry” stanowi realizację CRIST dla fińskiego armatora – Finferries. Matką chrzestną jednostki została minister transportu i komunikacji Finlandii Anne Berner.

30.05.2017, 12:28
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowoczesny prom hybrydowy ze stoczni Crist popłynął do Finlandii

ELEKTRA w drodze do armatora. Pierwszy w Polsce prom hybrydowy opuścił stocznię Crist w czwartek wieczorem. W okolice Turku w Finlandii, holowany przez holownik Atlas, ma dopłynąć w sobotę.

19.05.2017, 09:25
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Hybrydowy prom ze stoczni Crist przeszedł ostatnie próby morskie

Prom ELEKTRA ze stoczni Crist zakończył ostatnie próby morskie. Hybrydowa jednostka dla armatora Finferries będzie pływała pomiędzy Nauvo a Parainen w Finlandii. W poniedziałek odbędzie się ceremonia zmiany bandery statku.

12.05.2017, 00:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Hybrydowy prom ze stoczni Crist już na próbach morskich

W poniedziałek, 24 kwietnia innowacyjny prom P310 zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist wypłynął na próby morskie. Jednostka typu "double-ended ferry”, wyposażona w hybrydowy napęd, na początku maja zostanie przekazana fińskiemu armatorowi – Finferries. Prom będzie pływał pomiędzy Nauvo a Parainen. Na swój pokład weźmie 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób.

24.04.2017, 19:05
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wodowanie ekologicznego promu w stoczni Crist

17 lutego rozpoczną się testy jednostki P310 w suchym doku. Hybrydowy prom typu "double-ended ferry" stanowi realizację CRIST dla fińskiego armatora – Finferries. Pływająca pomiędzy Nauvo a Parainen jednostka, ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017 r.

19.02.2017, 13:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Tak będzie wyglądał prom hybrydowy wybudowany przez stocznię Crist (zdjęcia)

29 października 2015 r. gdyńska stocznia podpisała kontrakt na budowę promu hybrydowego doble-ended ferry dla fińskiego armatora – Finferries. P310 to nowoczesna jednostka z napędem hybrydowym (diesel-elektryczny). Dzięki realizacji jednostki możliwa będzie płynna obsługa drogowej przeprawy promowej pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandi.

03.11.2015, 03:01

Dziękujemy za wysłane grafiki.