Equinor i Polenergia podpisały umowy na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji elektroenergetycznych dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prace na morzu w latach 2026-2027 wykona spółka Heerema Marine Contractors, wykorzystując m.in. statek z dźwigiem o dużej nośności (heavy lift crane). Morskie farmy wiatrowe Bałtyk 2 i Bałtyk 3 o łącznej mocy 1440 MW zasilą zieloną energią ponad 2 miliony gospodarstw domowych.
Spółki projektowe MFW Bałtyk II sp. z o.o. oraz MFW Bałtyk III sp. z o.o., będące częścią wspólnego przedsięwzięcia Polenergii i Equinor, podpisały 28 czerwca 2024 roku umowy rezerwacyjne z konsorcjum Smulders Projects Belgium NV i Sif Netherlands BV. Umowy te dotyczą produkcji elementów przejściowych turbin dla projektów morskich elektrowni wiatrowych MFW Bałtyk 2 i MFW Bałtyk 3.
Zerwane na wrakach i innych zaczepach, bądź zagubione podczas sztormów syntetyczne sieci rybackie przez wiele lat zachowują swoją zdolność do niekontrolowanych połowów i stają się śmiertelnymi pułapkami dla bałtyckie zwierzęta, takie jak ryby, foki, morświny czy nurkujące ptaki. Takie dodatkowe, niekontrolowane połowy mają negatywny wpływ na stabilność stad ryb i owoców morza. Największe zagrożenie dla zasobów morskich stanowią zerwane podczas sztormów sieci stawne (takie jak nety, czy mance) i dryfujące pławnice. Sieci te, zalic
Organizatorem Konferencji jest Komitet Badań Morza Polskiej Akademii Nauk przy Instytucie Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, pełniący funkcję Komitetu Narodowego do spraw Współpracy z Komitetem Naukowym Badań Oceanicznych (Scientific Committee on Oceanic Research - SCOR).
W szwedzkim Ystad nastąpiło rozstrzygnięcie kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reportażu i Dokumentu Radiowego „Bałtyk 2016” organizowanego przez Polskie Radio Koszalin.
23 września 2015 r. Komisja Europejska zatwierdziła Program Interreg V-A Polska – Dania – Niemcy – Litwa – Szwecja (Południowy Bałtyk) 2014-2020. Program ma na celu zintensyfikowanie zielonego i niebieskiego wzrostu poprzez wspólne działania instytucji z regionów usytuowanych wokół południowej części Morza Bałtyckiego. Wsparcie w ramach Programu otrzyma branża morska (sektor niebieski) oraz działania i idee przyczyniające się do zrównoważonego wykorzystania zasobów naturalnych (sektor zielony).
W środę Komisja Europejska zatwierdziła Program Interreg V-A Polska – Dania – Niemcy – Litwa – Szwecja (Południowy Bałtyk) 2014-2020. Program ma na celu zintensyfikowanie zielonego i niebieskiego wzrostu poprzez wspólne działania instytucji z regionów usytuowanych wokół południowej części Morza Bałtyckiego. Wsparcie w ramach Programu otrzyma branża morska (sektor niebieski) oraz działania i idee przyczyniające się do zrównoważonego wykorzystania zasobów naturalnych (sektor zielony).
Program ma celu wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, zachowanie i ochronę środowiska naturalnego, wspieranie efektywnego gospodarowania zasobami, promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu infrastruktury sieciowej.
Żegluga śródlądowa jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Służba Wywiadu Ukrainy skutecznie uderzyła we Flotę Bałtycką i zdobyła tajne dane na jej temat
W stoczni Conrad rozpoczęła się budowa nowego superjachtu
Vard rozpoczyna budowę kablowca, który będzie zaangażowany w budowę japońskich farm wiatrowych na morzu
Władze Tajwanu domagają się uwolnienia załogi kutra przetrzymywanej przez Chiny. Groźba eskalacji?
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?