• <
mewo_2022
nauta_2024
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Jest pozwolenie na budowę MFW Bałtyk 2

Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 2. Inwestycja obejmuje budowę 50 turbin wiatrowych wraz z wewnętrzną siecią elektroenergetyczną i telekomunikacyjną w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.

11.07.2024, 15:40
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Prysmian układa podwodne kable na rekordowej głębokości

Prysmian ogłosił pomyślne zakończenie prób morskich instalacji kabla 500 kV HVDC MI1 na głębokości 2 150 metrów na Morzu Śródziemnym. Jest to rekordowa instalacja w branży, ponieważ po raz pierwszy kabel HVDC został ułożony na takiej głębokości, dążąc do ustanawienia nowych standardów rynkowych.

08.07.2024, 13:15
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Jest pozwolenie na budowę OSS dla spółki MFW Bałtyk II

Na podstawie decyzji nr 74/2024/SJ opublikowanej 26 czerwca tego roku wojewoda pomorski zatwierdził projekt zagospodarowania terenu i architektoniczno-budowlany oraz udzielił pozwolenia na budowę dla spółki MFW Bałtyk II Sp. z o.o.

03.07.2024, 13:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Arkadiusz Marchewka: Świnoujście na przełomie 2028-2029 r. będzie przyjmować największe kontenerowce

W ciągu kilku miesięcy podjęliśmy szereg kroków, by do terminala kontenerowego w Świnoujściu na przełomie 2028 i 2028 r. mogły zawijać największe na świecie kontenerowce - powiedział w środę w Studiu PAP wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka (KO).

03.07.2024, 11:45
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Equinor i Polenergia z umowami na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji dla projektów Bałtyk 2 i 3

Equinor i Polenergia podpisały umowy na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji elektroenergetycznych dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prace na morzu w latach 2026-2027 wykona spółka Heerema Marine Contractors, wykorzystując m.in. statek z dźwigiem o dużej nośności (heavy lift crane). Morskie farmy wiatrowe Bałtyk 2 i Bałtyk 3 o łącznej mocy 1440 MW zasilą zieloną energią ponad 2 miliony gospodarstw domowych.

02.07.2024, 14:55
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Zawarto umowy rezerwacyjne na elementy przejściowe dla MFW Bałtyk 2 i 3

Spółki projektowe MFW Bałtyk II sp. z o.o. oraz MFW Bałtyk III sp. z o.o., będące częścią wspólnego przedsięwzięcia Polenergii i Equinor, podpisały 28 czerwca 2024 roku umowy rezerwacyjne z konsorcjum Smulders Projects Belgium NV i Sif Netherlands BV. Umowy te dotyczą produkcji elementów przejściowych turbin dla projektów morskich elektrowni wiatrowych MFW Bałtyk 2 i MFW Bałtyk 3.

01.07.2024, 11:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kolej wspiera porty. Połączenie kolejowe Rasht-Morze Kaspijskie umożliwia transport towarów z Rosji do Iraku i Indii

Kilka dni temu ruszył pociąg po torach nowo zbudowanej linii kolejowej łączącej Zatokę Perską z Morzem Kaspijskim. Zapewnia połączenie krajów przygranicznych Morza Kaspijskiego i Azji Środkowej z Oceanem Indyjskim. We wstępnej fazie połączenie umożliwi transport 7 mln ton towarów, a docelowo 10 mln ton. Znaczenie połączenia rośnie niebywale z chwilą ograniczenia żeglugi w Zatoce Adeńskiej i rosnącej wymiany między Rosją, Iranem oraz Indiami.

30.06.2024, 17:05
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kolejna umowa na wyposażenie dla fregat programu "Miecznik". PGZ Stocznia Wojenna podpisuje umowę z Elhand

ELHAND Transformatory Sp. z o.o. podpisała kontrakt z PGZ Stocznia Wojenna na dostawę transformatorów dla polskich fregat Miecznik, które są sztandarowym programem Marynarki Wojennej. Kontrakt ten, zawarty w II kwartale tego roku, ma podkreśla znaczenie firmy jako dostawcy komponentów elektrycznych dla branży morskiej, w tym sektora obronnego.

27.06.2024, 13:57
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Szwecja przywraca do regularnej służby okręt podwodny, który mógł trafić do Polski. Saab kończy gruntowny remont

Koncern ze Szwecji poinformował, że zbudowany w 1989 roku okręt podwodny serii A17 HSwMS Södermanland został zwodowany w jego stoczni w Karlskronie, co jest ukoronowaniem intensywnych prac związanych z przywróceniem tej jednostki do służby po latach pozostawania w rezerwie. W 2019 roku ten jak i bliźniaczy HSwMS Östergötland były przedmiotem polsko-szwedzkich, nieudanych rozmów w sprawie nabycia rozwiązania pomostowego dla sił podwodnych Marynarki Wojennej RP.

26.06.2024, 10:26
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kontenerowiec M/V Dali opuścił Baltimore. Jaki los czeka felerny statek?

Po blisko trzech miesiącach od głośnej katastrofy kontenerowiec M/Dali wyruszył do Norfolk w stanie Wirginia. Opuszcza tym samym okolice Baltimore, gdzie zakończono główne prace związane z odtworzeniem żeglugi na rzece Patapsco. Statek wciąż pozostaje uszkodzony, pozbawiony kotwic, z elementami gruzu oraz zniszczonymi kontenerami oraz ładunkiem, który przewoził w momencie wypadku. Pozostaje teraz pytanie, co stanie się z tą jednostką?

25.06.2024, 13:44

Dziękujemy za wysłane grafiki.