Badania danych pozyskanych przez sondę Cassini ujawniły, że na wypełnionych płynnymi węglowodorami morzach na Tytanie, księżycu Saturna, występują fale mierzone w milimetrach. Zdaniem naukowców oznacza to, że występują tam prądy, a także efekty pływowe.
Przy nabrzeżu Kanału Kaszubskiego w Gdańsku trwa złomowanie dawnego okrętu podwodnego typu Kobben, który jako ORP Kondor w latach 2004-2017 służył pod biało-czerwoną banderą. To zawsze jest smutny moment dla miłośników tematyki okrętowej, a szczególnie byłych marynarzy przed laty tworzących jego załogę. Wiele elementów dawnego "podwodniaka" pójdzie na złom bądź recyklingu, choć niektóre mają zostać zachowane jako pamiątki.
Wycofany w 2017 roku ze służby ex-ORP Kondor (297) jednak nie podzieli losu bliźniaczego Sokoła, który ma stać się atrakcją turystyczną. Po zakupie i zacumowaniu w Górkach Zachodnich pojawiła się informacja, że jednostka zostanie pocięta na przysłowiowe żyletki.
W kwietniu służący pod biało-czerwoną banderą w latach 2004-2017 okręt podwodny typu Kobben ex-ORP Kondor odbył swój ostatni rejs i wystawiony na sprzedaż, znalazł nowego właściciela. Dużo się spekulowało, jaki los go czeka. Obawiano się, że służący wiele lat Marynarce Wojennej okręt pójdzie "na żyletki", jednak jak się okazuje, jednostka zostanie atrakcją turystyczną. W ostatnim czasie zmienił swoje miejsce położenia i trafił do Stoczni Wisła w Górkach Zachodnich.
W kilku niezależnych, rosyjskich mediach pojawiła się informacja, że operujący na Morzu Czarnym rosyjski okręt zwiadowczy Iwan Churs (w prasie określany często jako Ivan Khurs) został zaatakowany na Morzu Czarnym przez trzy drony. Atak miał zostać odparty. Jak dotąd ani ukraińskie, ani rządowe media z Rosji nie potwierdziły tego zdarzenia.
Wystawiony na sprzedaż były okręt podwodny polskiej Marynarki Wojennej znalazł właściciela. Wedle jego obecnych zapewnień nie zostanie zezłomowany, acz jego los pozostaje dalej niepewny. W kolejce na nowych właścicieli czekają też inne wycofane jednostki, w tym inne, wycofane okręty podwodne oraz niszczyciele min.
Służący pod biało-czerwoną banderą w latach 2004-2017 okręt podwodny typu Kobben ex-ORP Kondor (297) został 14 kwietnia br. o godzinie 14.00 odholowany do Basenu Prezydenta przy Nabrzeżu Kutrowym w Gdyni.
Naukowcy opracowywali koncepcyjną misję, która miałaby wysłać łódź podwodną na ogromny księżyc Saturna, Tytana, na którego lodowatej powierzchni znajdują się jeziora i morza ciekłych węglowodorów.
Rada Nadzorcza OT Logistics zadecydowała o wzmocnieniu Zarządu Spółki i powołaniu w jego skład Konrada Hernika, który objął stanowisko Prezesa. Radosław Krawczyk, dotychczasowy Prezes Zarządu, pełni obecnie funkcję Wiceprezesa.
W 2017 roku kierowcy polskich przedsiębiorstw transportowych przejechali ponad 335 milionów tonokilometrów (tkm)– najwięcej w Unii Europejskiej, z czego blisko 18 milionów tkm to wynik działalności kabotażowej. Przejazdy w ramach innego państwa niż siedziba firmy wzrosły o 38 proc. w odniesieniu do roku poprzedniego. Ponadto Polska, jako jedyna z krajów członkowskich, które prężnie działają w sektorze transportu drogowego, w latach 2010-2016 zdołała zwiększyć swój udział na rynkach europejskich.
Były prezes PKN Orlen Jacek Krawiec szefem rady dyrektorów PGNiG Upstream Norway
2,1 mld na dla Polski na projekty transportowe
Polboat Yachting Festival – ponad 110 jednostek w Marinie Gdynia
Policja przeprowadziła oględziny magazynu w Nowym Porcie
50 ratowników WOPR będzie patrolować Odrę podczas zlotu wielkich żaglowców
PGE uruchomiła przetarg na budowę bateryjnego magazynu energii w Żarnowcu