750 mld zł – na takie wsparcie z budżetu unijnego i Europejskiego Instrumentu na rzecz Odbudowy może liczyć Polska w latach 2021–2027. To pieniądze, które m.in. pozwolą wyprowadzić polską gospodarkę z problemów, w jakich znalazła się na skutek pandemii. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej pracuje już nad Krajowym Planem Odbudowy, który umożliwi wykorzystanie środków z Funduszu Odbudowy. Komisja Europejska zatwierdziła też ostatnio przesunięcia w obecnych programach operacyjnych, dzięki czemu kolejne środki trafią do firm
W tej chwili na stole negocjacyjnym mamy taką sytuację, że Polska ma szansę otrzymać największe w historii swojego członkostwa w UE środki unijne - poinformował w środę rzecznik rządu Piotr Müller. To jest 700 mld zł, które ma szanse wpłynąć do budżetu Polski przez kilka lat - przekazał.
Projekt unijny „Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia – przebudowa i elektryfikacja” to inwestycja o strategicznym znaczeniu dla społeczno-gospodarczego rozwoju. Działaniom tym przyświeca wdrożenie wytycznych polityki transportowej Unii Europejskiej, która zakłada obsługę ponad 35 procent ładunków drogą kolejową do roku 2030.
– Nie pozwolimy przesunąć pieniędzy z Pomorza Zachodniego na Podkarpacie. Panie ministrze, niech pan nie używa kłamliwych argumentów do straszenia naszych mieszkańców. Nie pozwolimy zabrać ani jednej złotówki – w ostrych słowach zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz komentuje słowa ministra inwestycji i rozwoju. Wrześniowe rozliczenia Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego z Komisją Europejską pozwoliły osiągnąć tzw. zasadę N+3 i pułap 101,3 %. To wynik znacząco wyższy od planu i najle
Rozmowy strony litewskiej z Komisją Europejską dotyczące wykupu pływającego terminalu do regazyfikacji FSRU (Floating Storage Regasification Unit) będą zależały od decyzji Estonii i Łotwy – podkreśla Žygimantas Vaičiūnas, minister energetyki na Litwie. Jego zdaniem, jeśli te kraje uznają gazoport w Kłajpedzie za regionalny terminal, łatwiej będzie pozyskać unijne środki na jego zakup. Nie stanie się to jednak przed 2024 r. - do tego bowiem czasu FSRU w Kłajpedzie jest wypożyczony od norweskiej spółki Höegh LNG.
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?