Resort infrastruktury uznaje żeglugę śródlądową za jeden z naszych priorytetów. Jest to tania, ekologiczna i istotna gałąź transportu - powiedział w środę w Studiu PAP wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka (KO).
Gospodarka morska, gospodarka wodna, transport, żegluga śródlądowa będą tymi działami administracji rządowej, za które odpowiadać ma Minister Infrastruktury - wynika z rozporządzenia premiera ws. szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury opublikowanego na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
W 2021 r. statki śródlądowe przewiozły w Holandii 369 mln ton towarów, o 5,8 proc. więcej niż w poprzednim roku i najwięcej w historii, wynika z informacji Holenderskiego Urzędu Statystycznego (CBS).
W zeszłym miesiącu niemiecki Federalny Instytut Hydrologii ostrzegł, że przepływ wody na wodowskazie Kaub, położonym na zachód od Frankfurtu, osiągnął już zaledwie 45% średniego poziomu o tej porze roku. Sytuację na krótko poprawiły krótkotrwałe opady.
Szlaki wodne w Polsce od lat utrzymują się na zbliżonym poziomie. Z roku na rok ograniczany jest transport ładunków za pomocą żeglugi śródlądowej. Jest to skutek złego stanu dróg wodnych w Polsce, a także stanu technicznego taboru, który jest zdekapitalizowany i wymaga odtworzenia ze względu na wiek statków, który w zdecydowanej większości przekracza 50 lat – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Aby osiągnąć cele zawarte w porozumieniu paryskim, w tym redukcję europejskiej emisji CO2 o 55 proc. do 2030 roku, UE musi doprowadzić do zastąpienia jak największej części wysokoemisyjnego transportu drogowego przewozem towarów koleją i przez żeglugę śródlądową. Poniżej przegląd najważniejszych planowanych rozwiązań, które mają to umożliwić.
Grupa Wyszehradzka (V4) jest zrzeszeniem państw Europy Środkowej – Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Grupa Wyszehradzka została powołana w celu pogłębienia współpracy między krajami oraz integrację europejską.
Zapraszamy do obejrzenia webinaru Strażników Rzek WWF: „Rzeki czy drogi wodne. Czy żegluga śródlądowa jest ekologiczna?”, który poprowadził Piotr Nieznański, geograf-hydrolog, od blisko 20 lat zajmujący się tematyką ochrony wód, pracownik Fundacji WWF Polska.
W ramach projektu „Wymiana wież absorpcyjnych i suszących FKS” w Hucie Miedzi Legnica zrealizowano skomplikowane logistycznie przedsięwzięcie polegające na transporcie ładunków (wież) o ponadgabarytowych rozmiarach i wadze.
Żegluga śródlądowa musi wrócić na polskie rzeki - powiedział na otwarciu II Kongresu Żeglugi Śródlądowej minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi