Mieszkańcy Nowego Portu i Letnicy mają dość problemu pylenia z obszarów składowych należących do Portu Gdańsk. Ich zdaniem władze portowe nie robią dostatecznie wiele, aby rozwiązać problem zanieczyszczeń powietrza powodowanego przez składowany węgiel i koks. W związku z tym 31 lipca miał miejsce protest, w ramach którego utrudniali poruszanie się samochodom na trasie prowadzącej do i z portu.
Udział w rynku 4 operatorów terminali, którzy są powiązani z przewoźnikiem, nadal rośnie i wzrósł 38,2 % w 2021 r. do 40,5 % w 2023 r. Podobna sytuacja ma miejsce wśród operatorów liniowych, z których 4 dominuje na rynku przewozów kontenerów. Operatorzy portów morskich i terminali muszą wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że logistycy optymalizują morskie trasy dowozu obliczając ślad węglowy dla każdego towaru od drzwi do drzwi.
Ilość ładunków transportowanych żeglugą śródlądową w 2023 r. spadła o 18,6 proc. wobec 2022 r., do 1689,2 tys. ton - podał w poniedziałek GUS. Dodał, że większość taboru żeglugi śródlądowej wymaga odtworzenia, a szlaki wodne są niedostatecznie zagospodarowane.
Statki Żeglugi Augustowskiej przewiozły w tym sezonie 60 tys. osób, a w całym jest szansa na 110 tys. pasażerów; będzie to wynik podobny do ubiegłorocznego - powiedział PAP wiceprezes ŻA Sławomir Aleksandrowicz. Pomimo mniejszej liczby turystów w regionie, to dobry sezon dla żeglugi - ocenił.
24 lipca odbyło się kolejne w tym roku posiedzenie komisji, w trakcie której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, portów i urzędów morskich przedstawili stan inwestycji mających istotne znaczenie dla krajowej gospodarki. Szczególnie omawianym zagadnieniem była kwestia rozwoju infrastruktury dojazdowej do portów, w tym drogowej, kolejowej i rzecznej.
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, pokazał na platformie X fragment wyników finansowych grupy kapitałowej Polska Żegluga Morska za 2023 rok. Przedsiębiorstwo zanotowało gigantyczną stratę, niemal 1 miliarda złotych.
W Internecie pojawiło się nagranie ukazujące niedawny atak jemeńskich bojowników Huti na statek MT Chios Lion, z użyciem bezzałogowego pojazdu nawodnego. W wyniku tego doszło do spektakularnej eksplozji. Jak się jednak okazało, skończyło się właściwie tylko na tym, choć niemniej napędzając strachu załodze.
Regulacje IMO i UE będą kosztować grecką żeglugę przybrzeżną 420 mln euro rocznie. Mimo to, niedawno Grecki Urząd Statystyczny ELSTAT stwierdził, że dostrzega pozytywne sygnały dla greckiej żeglugi po 2024 r.
Resort infrastruktury uznaje żeglugę śródlądową za jeden z naszych priorytetów. Jest to tania, ekologiczna i istotna gałąź transportu - powiedział w środę w Studiu PAP wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka (KO).
Okręty biorące udział w misji pk. "Prosperity Guardian" i operacji EUNAVFOR Aspides notują kolejne zestrzelenia pocisków i dronów bojowników Huti. Ataki na statki i okręty prowadzone regularnie od kwietnia nie ustają, niemniej ich zdecydowana większość kończy się niepowodzeniem.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju