Wraz ze wzrostem znaczenia portów śródlądowych w niemieckiej logistyce zwiększa się również liczba przewozów związanych z obsługą klientów Trans Polonii, którzy korzystają z transportu rzecznego. Wśród przewożonych produktów znajdziemy przede wszystkim produkty chemiczne: wodorosiarczek sodu, koagulat żelazowy czy rozjaśniacz optyczny do produkcji papieru, ale także olej słonecznikowy. Wesseling, Leverkusen, Kehl nad Renem czy Brema nad Wezerą to porty, które systematycznie są dziś odwiedzane przez cysterny spółki.
World Canals Conference to międzynarodowa konferencja poświęcona śródlądowym drogom wodnym. Eksperci z całego świata debatują nie tylko o żegludze, ale również nowoczesnych technologiach i projektach prośrodowiskowych w gospodarce wodnej czy rozwoju turystyki wodnej. Patronat nad prestiżowym wydarzeniem objęło Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, a w uroczystym otwarciu wziął udział Mateusz Balcerowicz - Wiceprezes Wód Polskich.
Opolski oddział Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa podpisał umowę z Grupą Rybacką Opolszczyzna na dofinansowanie promocji konsumpcji ryb śródlądowych. Zastępca dyrektora ARiMR w Opolu Paweł Kampa powiedział PAP, że dotacja na ten cel wyniesie 3,54 mln zł.
Wiceminister i sekretarz stanu Arkadiusz Marchewka podkreślił w mediach społecznościowych, że władze planują rozwijać żeglugę śródlądową na Odrze, zwłaszcza w kontekście drogi wodnej do portu Szczecin-Śwnioujście.
Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zebrała się, aby omówić temat realizacji programu „Miecznik” ze szczególnym uwzględnieniem dostosowania infrastruktury stoczniowej do budowy okrętów dla marynarki wojennej w ramach tego programu. Zajęto się także tematem polityki rządu w stosunku do sektora stoczniowego.
Z powodu wysokiego poziomu wody w rzece IJ w czwartek wieczorem zamknięto śluzę Oranjesluis niedaleko Amsterdamu - poinformował Rijkswaterstaat, holenderska agencja zarządzająca drogami i gospodarką wodną. Zablokowany został jeden z najważniejszych szlaków dla żeglugi śródlądowej w Holandii.
Kacper Płażyński (PiS) został we wtorek wybrany przewodniczącym Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Za jego kandydaturą głosowało 13 posłów, nikt nie głosował przeciw, jedna osoba wstrzymała się od głosu.
Holenderska firma żeglugowa Lenten Scheepvaart przejdzie do historii jako właściciel pierwszej na świecie barki śródlądowej napędzanej wodorem. To ważny krok w kierunku bezemisyjnego transportu na holenderskich śródlądowych drogach wodnych. Wodorowo-elektryczny statek towarowy "Antonie" (WEVA) został zrealizowany przez Concordia Damen. 23 października odbyły się techniczne próby morskie, podczas których statek został skontrolowany przez Lloyd's Register i otrzymał tymczasowy certyfikat dopuszczający go do eksploatacji.
Zapewnienie stabilnych głębokości tranzytowych śródlądowych szlaków żeglugowych oraz dostępności śluz - przewiduje uchwała rządu ws. "Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030". W programie wskazuje się na Odrzańską Drogę Wodną oraz odcinek Wisły od Torunia do Gdańska.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości