PMK
Budowa statków do przewozu gazu LNG w polskich stoczniach to część planu wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Program rozwojowy Batory przewiduje, że budowane gazowce będą służyć między innymi do transportu gazu do terminalu w Świnoujściu.
Obecnie takie statki produkuje kilka krajów na świecie, w tym Korea Południowa. Konstrukcja gazowców jest bowiem skomplikowana głównie ze względu na technologię specjalnych zbiorników. Te instalacje muszą być przystosowane do przewozu gazu w niskich temperaturach.
W Polsce przymiarki do budowy gazowców prowadziła Stocznia Szczecińska Nowa. Były nawet plany budowy kadłuba i importowania technologii przechowywania gazu z Francji. Projekt jednak upadł.
Dziś pomysł ma szansę się odrodzić dzięki programowi Batory. W zamyśle rządu miałby on nakręcić koniunkturę w stoczniach i zmotywować je do budowania zaawansowanych technologicznie jednostek.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.