PMK
Dwie rosyjskie firmy podpisały w czwartek umowę na budowę najpotężniejszego atomowego lodołamacza na świecie, aby pomóc w zwiększeniu wymiany handlowej na północnym szlaku morskim, niezbędnym do zacieśnienia więzi z Azją.
Atomflot, filia rosyjskiej grupy Rosatom i stocznia Zvezda, należąca do konsorcjum kierowanego przez giganta naftowego Rosnieft, powiedziała, że będą współpracować przy budowie lodołamacza Lider.
Prezydent Władimir Putin powiedział, że arktyczne szlaki żeglugowe wzdłuż północnego wybrzeża Rosji mogą rywalizować z Kanałem Sueskim jako skrócony szlak handlowy między Europą a Azją.
Rosatom poinformował, że lodołamacz wyposażony w napęd jądrowy będzie w stanie przebić się przez lód o grubości nawet 4 metrów. Statek o mocy 120 megawatów ma zostać zbudowany w 2027 roku.
Plany rosyjskiego rządu przewidują powstanie Szlaku Morza Północnego, który obcina 4000 mil morskich od południowej alternatywy przez Kanał Sueski, eksportując 80 milionów ton ładunków rocznie do Europy i Azji.
Rosyjskie firmy opracowują projekty trasy transportu m.in. w skroplonego gazu ziemnego, kondensatu gazowego, ropy naftowej, węgla i metali szlachetnych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza